Troldtekt K5-F

Hej. 

Vi skal have troldtekt og vi er blevet anbefalet K5-F. Det er den med fals.
Den skulle give bedre lydisolering og det vil være svære at kunne se hvis de giver sig. 

Kan ikke rigtig finde nogle med erfaringer på nettet.

Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med denne type troldtekt? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun erfaring med K5 altså retkantet med 5 mm fals.
Nu er troldtek jo ikke kendt for sin lydisolering, hvis man definerer det som afskærme imod lyd fra andre rum. 
Men det har en meget god lyddæmpende / kontrollerende effekt på lyd fra samme rum. Der vil jeg ikke tro at der er nævneværdig ekstra effekt af den smule fals, ligesom jeg heller ikke kan se noget stor effekt af at kunne se svind mindre. Det er korrekt at pladerne kan arbejde så der bliver få mm afstand, men det kan man ikke se op i mørket imellem plader. Laver man noget med indirekte belysning eller spot op imod loftet så er det noget andet.
Har du der imod noget gammel dårlig pudset loft som skal dækkes så kan støvtætheden være en fordel når man bruger F eller FU modeller. 
Du kan i øvrigt ikke få alle strukturer og farver med K5-F

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.

Vi har ikke høj loft så jeg vil tro at man godt kan se mellemrum. 

Jeg har planlagt at købe eller lave en bore skabelon. 
Men er det virkelig nødvendigt at lave undersækning på troldtekt? 

Der skal ikke laves undersænkning. skruer skal blot ikkeskrues for meget op, men det plejer en langsomt kørende skruemaskine og koncentration at kunne lave. Skulle du få en skrue lidt for langt op, kan du redde det med acryl fuge. Skruen ud og lidt acrylfuge op i hullet, skrue op meget løs og så dagen efter efterspænde den lidt. 
Jeg sætter selv plader op så det er ikke nemt at stå med plader, skrue, skabelon og skruemaskine. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sokken skrev den 10-10-2022 21:19:26

Tak for svar.

Vi har ikke høj loft så jeg vil tro at man godt kan se mellemrum.

Jeg har planlagt at købe eller lave en bore skabelon.
Men er det virkelig nødvendigt at lave undersækning på troldtekt?

 De sænkes ca 1 mm så skruehoved er i niveau med plade. Ikke længere ned da det bryder malingen. Du kan bruge listeloft som forskalling, men så ryger der et par cm mere jo 

Annonce
Hvis man definerer undersænkning som noget der skal gøres på forhånd så er det ikke korrekt  Det er blot skruerne der trækker op så de er plan med overfladen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det defineres heller ikke sådan her i tråden 🤷‍♂️
Nej det defineres slet ikke. Men det var for at undgå misforståelser efter trådstarters sætning som lyder 
Men er det virkelig nødvendigt at lave undersækning på troldtekt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også