Indbygnings cisterne + fliser

Hvis jeg bygger en forskalling op af stålprofiler og fibergips omkring min indbygningscisterne, kan jeg så påsætte fliser på den lodrette flade, hvor cisternen hænger, uden at fliserne knækker efterfølgende når der kommer +90kg og sætter sig på toilettet?
En flise holder nok ikke til særlig meget bevægelse tænker jeg.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok lige sikre dig at skillevæggen ikke bliver for tyk i forhold til hvad der er angivet som maks. på tegningen af toilettet. Men ja det kan holde men overgang ind til den murede væg kan godt revne, derfor anbefales gummifuge der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har tænkt mig noget ala det her, er fliserne gennemgående bag toilettet, eller er de bare skåret præcist rundt om, og så afsluttet med fuge?

Fliser skal være gennemgående bag toilet men med ret meget udskæring. Der skal være huller til 2 fastgørelses gevindstænger og naturligvis til og afgangs rør. 
 Der kan være en gummistrimmel på den kant som støder direkte på toilet / fliser. Skal måske tilkøbes som ekstra .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også