Udfylde udskæring i flisegulv

Hejsa 
Jeg har lagt et flisegulv i mit nye badeværelse. 
Her har jeg måttet skære en firkant ud af en flise for at give plads til en samling rør der kommer op af gulvet. 
Se vedhæftet billede. 
Hvordan fylder jeg bedst denne firkant omkring rørene ud? 
Jeg tænker jeg lægger et lille stykke flise ind over det nedre højre hjørne af firkanten, men hvad kan jeg bruge til at fylde resten ud med så det bliver bare nogenlunde pænt (og nemt...)? 
Jeg tænkte på bare at fylde ud med fliseklæb eller den fugemasse jeg bruger mellem fliserne - men holder det i længden? 
Firkanten befinder sig ikke i bruseområdet, men under vasken. Dog vil der uden tvivl blive stænket en del vand derpå. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du renser det så godt du kan også på rørene så de er rene Så lægges flisefuge ind over området. Det bliver ofte mere synlig når man lapper med stumper. Det kan holde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Eller også så gør du en dyd ud af "hullet" og fylder det med en kontrast sten.
Det kunne være små flade natursten eller små trekantede fliser i en helt anden farve.
Ellers er jeg enig med Elmand, at "lappe" hullet med fliser af samme type vil se forkert ud.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tusind tak for gode råd! 
Jeg hælder mest til blot at fylde ud med fliseklæb, så. Det lyder overkommeligt. 
Men konen synes det med nogle fine små-sten lyder meget spændende. Så jeg bliver nok nødt til at give det et forsøg først. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis