Radiator om til gulvvarme

Hej gæve LDS’ere

Vi har et rum i huset der lige nu er noget kontor / roderum hvor ting vi ikke helt ved af kommer hen.

Vi har et ønske om at lave det til en entré da vi lige nu kun har et lille bryggers som indgang og det her rum ligger ideelt til det.

Der er en radiator foran et vindue på 150cm bredde hvor vi tænker os at åbne vinduet op og lave en dør. Nu kommer spørgsmålet så.

Hvad kræver det at lave radiatoren om til gulvvarme. Huset er med isoleret krybekælder og betondæk hvor rørene løber. Er der nogen der kan komme med lidt teknisk ekspertise til hvordan’et og også gerne hvis nogen har en ide om hvad det pengemæssigt kan løbe op i. Vi kan selv alt det grove arbejde, men tilslutningen skal selvfølgelig laves af en VVS’er

IT faglært med hænderne godt skruet på.
Ingen formel håndværksuddannelse
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kræver jo først og fremmest at hugge dele af gulvet op, når det er beton gulv under jeres træ / klikgulv. 
Det er muligt at du kan hugge et pudslag af betonen men det er ofte svært at hugge betongulv delvis op. 
Derefter skal der lægges rør ned i gulvet og så skal det tilsluttes varmeanlægget. Det kan ikkke umiddelbart lade sig gøre hvor rørene kommer op nu, da øren skal være der. Men så må man afblænde de rør i krybekælder og tilslutte gulvvarmen et andet sted på rørene. 
Når vi taler om et enkelt mindre rum kan man køre med den " gammeldags " retur termostat. Så skal rørene lægges i et hårnåle mønster så frem og retur ligger hver anden ved siden af hinanden. Har du i forvejen gulvvarme i et badeværelse kan det være lavet på denne måde.
Jeg kan ikke komme med en nøjagtig pris, men du kommer nok på 40-50.000 kr. hvis du selv kan hugge op og lave murerarbejde uden for. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vi havde egentlig overvejet at gulvet skal helt op og så støbe det, jeg ved ikke om man kan gøre det i enkelte rum eller om det er noget man skal gøre i hele huset :)

Du kan sikkert godt tage gulvet op i 1 rum. Når jeg ikke siger det med sikkerhed så er det fordi jeg ikke kender opbygningen. 
Er det støbt på stedet ?
 Er det baume dæk ? 
er det fabriks støbte etage elementer ? 

Hvordan krybekælderen er lavet præcist er svært at sige. Umiddelbart er der leca blokke under alle murene og så er der lagt betonelementer ovenpå det, det ligner ikke umiddelbart noget der er støbt. Der ligger isoleringsbats med rionet ovenpå og så løber der rør.

Betonelementerne er også armerede med rionet. 

Altså for lige at tage den fra bunden, isoleringsbats, rionet, luft/rør/elkabler, betondæk i den rækkefølge

Isoleringsbats er oftest en form for flamingo. 
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "luft" 
Rionet skal hæves lidt op over isolering. Ofte bruger man nogle plast skinner. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis