Hvordan fjernes størknet fliseklæb i fugerne?

Hej

Jeg er lige blevet færdig med at lægge gulvfliser på mit badeværelse. Nu skal jeg gøre fliserne og fugerne rene inden at jeg fuger. Der et en del størknet fliseklæb i en del af fugerne. Er der nogle der har et trick til hvordan jeg fjerner dette?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med en stiv stålspartel. Det er lettest at gøre dagen efter da limen ikke er nået at hærde 100% 

Du skulle have vasket med en svamp under lægningen, så er der stort set ikke noget der skal renses af efterfølgende.

Selvbygger med stort S. 
Tjek. Så ved jeg det med svampen til næste gang.
Nogen der ved hvor dybe fugerne anbefales at være?
Hvad mener du? Fugemassen skal trykkes ned i fugen så den er fyldt så det kommer an på hvor tykke klinker du har lagt.

Selvbygger med stort S. 
Husk at købe et svampebrædt og en spand med rulle på, så er det super let at vaske fliserne når du fuger.

Når du har fuget, skal fliserne vaskes ret kort tid efter. Følg instruktionerne på den valgte fuge.

Elektronikteknikeren
De fleste vil gerne have fugen så langt op som muligt. Så er det nemmere at feje og vaske gulv. Fugemassen blandes så det er tandpastatynd. I stedet for den hårde gummiskraber som er murerværktøj til det bruger jeg en almindelig vindues skraber. Diagonalt hen over fuger indtil de er fyldte. Så køres med svampebræt og til sidst drysses tørt fugemasse hen over alle fuger. 
Rengøring: Her bruges svampebræt ( den med de firkantede svampe på) Denne trækkes 1 ( EN ) gang diagonalt hen over gulvet. Herefter skylles den i vandet i spanden og vrides ved at køre hen over ruller. Så køres igen 1 gang ved siden af og der skylles igen. Hvis ikke det er rent kan man køre en gang mere over samme areal, men altid skylle efter hvert træk. 
Når du  har rengjort 4-5 kvm så skal der skiftes til rent vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også