vådrumssikring og væghængt toilet

Jeg skal have lavet vådrumssikring i mit nye badeværelse, men jeg er kommet i tvivl om jeg skal sætte det væghængte toilet op før der vådrumssikres?
Jeg ved at der skal sikres på væggen bagved og det er nok lettest at gøre før, men hvad hvis det nu skal monteres fast på gulvet  også? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du ikke have fliser bag toilettet? Toilettet monteres normalt til sidst. Billeder af opstillingen.

fase
Cisterne med stativ sættes fast både i gulv og ved væg bagved. Så laves væggen foran cisterne og det er denne der skal vådrums sikres.
I Norge er der krav om at vådrumssikre væggen bag cisterne og i rummet under cisterne laves en skrå støbning med vådrum sikring over. Det skal laves på en måde så eventuel læk fra cisterne kan løbe ud på gulvet via et lille rør over kantflise nederst. Men det er ikke krav i DK. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin skrev den 06-10-2022 20:56:54

Skal du ikke have fliser bag toilettet? Toilettet monteres normalt til sidst. Billeder af opstillingen.

Åh, det er mig som formulerer det dårligt...
Jeg skal have badeværelset vådrumssikret, men skal selve rammen til toilettet op før eller efter der sikres?
Selve kummen skal op til sidst på en flisebeklædt væg - helt som man plejer.

Jeg mener at der  er et  krav om vådsrumsikring på stativet.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja væggen på stativ skal vådrumssikres inden fliser. Jeg kender ikke systemer som kan vådrumssikre rørene og bolte bagud fra kummen !

Annonce
Jeg mener bag stativ skal der også vådsrumsikring op.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Bag stativet er det logiske, men hvis man læser monterings vejledning fra Geberit så er det netop forskellen på Dansk og Norsk som jeg beskriver. Hvis der sker utæthed i cisterne så skal det kunne ses ude på gulvet, og det er jo ikke muligt hvis der alene er vådrums sikring foran cisterne. 

Tusind tak for svarene   

Gulvet og vægge er sikret efter alle kunstens regler og nu skal cisternekassen til det væghængte toilet lige have en tur (faktisk 2 ture  )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis