Hvilken gering-kapsav? Erfaringer efterlyses

Hej LDS´ere

Er der nogen der har erfaring med den type kapsave som står i næsten alle byggemarkeder. De kan alle skære i gering og smig (staves det sådan?) og har teleskop.
Priserne på bambusmærker som powerkraft ligger fra 750 kr i jem og fix og op efter.
Hvis behovet ikke er så stort, men man f.eks skal lave ny stern o.l. på huset, kan disse save så bruges? Er det bedre at købe noget mere professionelt til selvfølgelig en højere pris eller er man i virkeligheden godt nok hjulpet med en af de billige?
Erfaringer eftersøges.

mvh Anders
Hej LDS´ere Er der nogen der har erfaring med... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Køb en god en... Let svar hva'?
Jeg har kun dårlige erfaringer med de billige - de skærer ikke lige... Jeg lånte et møgdyr af en DeWalt - den ku'. Men den er også æskedyr! Bare en ny klinge kostede over 1.000,-

A

Hils!
@njord,
tak! Det er også lige det jeg efterlyser. Kan virkelig se fordelen af éen sav, der kan det hele.
Såeh - jeg skal ud og shoppe......

Mvh.

Jan R.
biggrin Interresant diskution. Jeg har set noget virkelig smart. En KG sav der har bord foroven eller kan vendes til en bordrundsav. Sådan en fætter vil jeg ha. Er problemet ikke at få plads til alt det "smarte" el-værktøj vi absolut ikke kam undvære.
"Gør det selv-eller lad kone gøre det" :twisted:
Bjørn
Hej Bjørn.

Det er også en dejlig sav du tænker på.
Fx DeWalt laver dem, og de er ret almindelige på byggepladser, med eller uden sideborde. Men de er ikka specielt gode at "flække" plader på da de normalt ikke er alt for brede i bordet.

Men en dejlig sav.

MVH Njord
Annonce
Hej

Er der nogen der har erfaringer med "Herkules" fra bauhaus. Det er en sav med 2 teleskoprør til normalt 1300 nu på tilbud til 800?

mvh Anders
Hej Jeg har lige fået mine savklinger fra England...
Jeg bestilte to forskellige, en dyr og en billig...
Den billige er bedre end hvad haraldnyborg har på hylden, og den gode er i super kvalitet.. Men prisen er den halve hos www.axminster.co.uk i forhold til danske priser.. Forsendelsen kostede ca 30 kr for disse to dele ( incl deres ret fede katalog ) Men netsiden er også ganske OK...

MVH Njord
I forlængelse af mit forrige indlæg, hvor jeg fortæller om mit køb af en "Eagel" sav fra Harald Nyborg, må jeg desværre oplyse at saven ikke var god nok. Efter 500-1000 snit er der kommet så meget slør i vippeledet, at saven er blevet meget upræcis. Den bliver leveret tilbage til HN. I stedet har jeg købt en Dewalt 703. Den virker som et meget gedint stykke værktøj, men kostede også 2300.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Har I set at den skønne DeWalt 742 er på tilbud hos ByggeKram til "bare" 3995.- ?

Jeg gav 6250.- for min og den er hver en krone værd, så til bare 4 kkr. er den et fund.

Lars

-------------------------
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis