Nedstøbning af vindsøjle

Hej derude!

Jeg er på jagt efter et godt råd til montering af et par vindsøjler i hulmur. Jeg er noget usikker på hvornår i processen og hvordan søjlen skal monteres. Er med på den skal ned og "ramme" sandpude/grus under dæk og isolering, men kan jeg evt. sætte et kloakrør og hælde beton ned efter støbning af terrændækket eller er der en anden fix metode - den skal jo for pokker også være lige ;)

(billede fundet på netttet)

Cheers


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aha. Det er selvfølgelig en mulighed at skære et hul umiddelbart før opstilling af gasbeton. Men det vil nok være svært at komme langt ned? 
Ja altså selve hullet skal laves mens fundament/lecathermblokke laves. Så sætter man en klods flamingo i så der ikke løber beton ned når gulvet bliver støbt. 

Jeg går ud fra det er nybyg, eller ?
Selvfølgelig. Måske det i virkeligheden er lige voldsomt nok, at støbe søjlen 500 mm. ned… mon ikke en enkelt bloks dybde burde række.

Takker
Annonce
Det tør jeg så ikke sige, det er nok mere en ingeniør der skal svare på det, hvis ikke der er nogle beregninger på det.
Detnyehjem skrev den 14-10-2022 10:02:16

Selvfølgelig. Måske det i virkeligheden er lige voldsomt nok, at støbe søjlen 500 mm. ned… mon ikke en enkelt bloks dybde burde række.

Takker

 Med tanke på kraft arm princippet, så tænker jeg ikke at en der kun går 200 mm ned yder ret meget støtte, den holde måske sammen på muren så den ikke får et knæk, men ret meget oprettende styrke vil den ikke have!


MVH Njord
Jeg gravede, efter ingeniør og murerens råd, et hul på 80x80 og 1 meter ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis