Toilet lugter

Hej alle 👋

Jeg har lige monteret et væghængt toilet, mit problem er så at det lugter fra toilettet af, af kloak lugt.
Mit spørgsmål er så er det toilettet det gal med? Har testet gummi pakningen fra afgangsrør og den fejler ikke noget ?

Nogen der kan hjælpe ?

Mvh Mureren 
Hej alle 👋 Jeg har lige monteret et væghængt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fabrin
Det hjælper stadig IKKE når lugten kommer op fra kummen 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg er lidt ude i om der måske skal et nyt toilet til ? 
polobjørn skrev den 06-10-2022 19:23:46

Fabrin
Det hjælper stadig IKKE når lugten kommer op fra kummen 

Fra kummen, det har jeg aldrig oplevet. Nå, men det flyder heller ikke med billeder i indlægget.

fase
Den eneste måde der kan være for lidt vand i vandlåsen er hvis det hænger meget skævt, så start med at sikre alle rør er helt sammen og pakninger er hele. Hænger skålen skævt har du fundet fejlen.

Nu har du vel ikke skåret det rør der forbinder toiletskålen med afløbet alt for kort?

Selvbygger med stort S. 
Nej har sat dem på som da de kom sat tape på og streget, og sat dem i væggen og streget og så mål den difference der er 👍
Annonce
Jeg er 99% sikker på at lugten skyldes utæthed mellem toilet og afløb, eller anden samling af afløb.

Man kan ikke lugte sig til hvor utætheden er. Lugter det af kloak, luget alt i nærheden af kloak. Jeg tror ikke på påstanden om at lugten kommer fra kummen.

Af med toilettet og gør overgangen ekstra tæt.
For at finde ud af om lugten kommer fra toiletkummen:
Få fat i en ballon, pust den op godt nede i kummen så den sidder nogenlunde fast. Hæld et par liter vand ned over den. Nu er der lufttæt fra kummen mod afløbet.
Luft ud i rummet til der næsten ikke længere lugter.
Vent et stykke tid(til der igen lugter, eller ikke). Check at der stadig står vand om ballonen.
Kom lugten igen er der utæt et andet sted end afløbstilslutningen.
Kom lugten ikke igen, så kom den tidligere gennem afløbet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
I har været så meget igennem at jeg næsten ikke kan komme med bedre råd. Det skulle da lige være at der skal bruges glidemiddel / opvaskemiddel når det samles. Ellers kan pakninger vrides ved samling. 
Jeg kan også fortælle at den sidste helt almindelige toilet som jeg monterede hos en ven for et par måneder siden var utæt.
Når der blev skyllet ud, så strømmede det ud nederst. Der var hul imellem skylle kant og ind til hulrum i skålen. Da han henvendte sig til forhandler sagde de noget i retning af: "åh nej ikke endnu en" 
Ikke at det ville give lugtgener men blot at der kan være fabrikations fejl 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis