Bore hul i flise, tæt på kanten.

Hej

Jeg skal sætte fliser på min væg på badeværelset og vil gerne følge fugerne på gulvet. Hvis jeg gør dette kommer jeg til at skulle bore hul i flisen, meget tæt på dets kant, for at få plads til armaturet. Er det muligt og hvordan ville I gøre?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med håndholdt flisebor på vinkelsliber tror jeg det vil vibrere for meget og slå fra på kanten - der kan fåes en adapter til boremaskine så hvis du har adgang til en søjleboremaskine ville det nok være bedste bud.
Et alternativ kunne evt være en borelære/skabelon fastspændt oven på flisen for at forhindre boret i at skride.

Sidste skud ville være at lave buen væk fra kanten bedst muligt og så skære lige ind fra siden og fylde op med klinkefuge.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar. Selv hvis det lykkedes at bore et godt hul, vil det så kunne holde i længden eller er der risiko for at flisen knækker, for der vil jo kun være få mm fra hullet til flisens kant.
Når hullet er lavet og der er fuget rundt om det så det støtter skal det nok holde, der er jo ikke noget mekanisk pres på det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skal der ikke en rosette rundt om røret?
Netop rosetten gør nok at du ikke kan se kanten på flisen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo der skal en rosette rundt om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis