Solcelleventilation til lille sommerhus

Hej

Jeg har købt et lille sommerhus 35 kvm og åben til kip. Det selvbygget af en ældre, som ikke har installeret nogen form for ventilation, på trods af huset virker til at være bygget med tæt.

En bekendt fortalte mig at de kan give svamp og andre udfordringer. Jeg har oplevet kondens om vinteren, hvor sommerhuset står tomt.

Derfor vil jeg nu installere ventilation. Jeg har tænkt at installere en solcelledrevet ventilation, som også giver lidt varme. Jeg har kigget på denne her : 

https://www.biltema.dk/byggeri/vvs/ventilation/ventilator/solcelledrevet-vagventilator-2000040623?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQjw1vSZBhDuARIsAKZlijSMvGc3bRPdxxp43fUcX7rvId2By6iZa1SrAPltpKv0VE4994QMCLkaAlR-EALw_wcB

Giver det mening? 

Og hvilket redskab bruger man til at bore hullet (Ø103 mm) ? Væggen er lavet af gipsplade, vindpap, isolering og træbeklædning (tror jeg (-:   ) 

Mvh en nybegynder

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke pengene værd ..................en alm. fugtstyret ventilator er lige så god . eller bedre ............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Tak for svar. Er der et konkret produkt du kan anbefale ?

Jeg tænkte at man kunne nøjes med én hvis man tager den med sol men skal have to ved en alm? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også