Anvende 12 Volts strøm

Hej herinde. Jeg har flere gange været herinde og har fået rigtig gode og brugbare informationer til videre brug. Nu vil jeg gerne prøve igen. Nu vil jeg gerne bruge mit 12 volts strøm lidt mere. Til lidt belysning. Vedhæftet en lille skema - håber kan kan forstå dette.Jeg vil gerne oprette en "Lille" batteribbank mere. Batteribank I har jeg brugt i flere år og indeholder 2 stk. 75 wats fritidsbatterier. Jeg indkøber 2 stk marinebatterier mere hver især med 80 ah. Batteribank II. Kan jeg forbinde dem såsan som vist på vedhæftede skema. ?!.Tak for snarlig svar. vh kcrist.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser din skitse går der en leder, starten øverst til venstre, der forbinder alle otte plus- og minuspoler. Det er fire kortsluttede batterier.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for det indlæg. Det håbr jeg ikkke du får ud af det. batteripool I er forbundet som vist på nedenstående foto.. Det du ser på nedenstående batteripool I er samme metode jeg vil samle Batterepool II. Så er spørgsmålet, hjvordan forbinder jeg de 2 batteripooler så jeg stadigvæk opnår en samlet 12 Volts pakke. Min tegning er nok ikke klar nok. Det beklager jeg - men håber du kan se hvordan de 2 batteripoler kan forbindes??
Batteriet er forbundet + til + og - til -, Sår er det stadig 12 volt der kommer ud af det. Sådan vil jeg også forbinde de 2 nye batterier. Så er spørgsmålet - hvordan forbinder jeg de 2 batteribanker med hinanden så jeg stadig får en udgang på 12 volt?

Du forbinder alle plus med hinanden og alle minus med hinanden, så har du 12 V.

fase
Fabrin. du har tidligere været inde og har givet mig fine svar til hvad jeg bør gøre. Vil det sige at såfremt jeg bruger min batteribank I som model til batteribank II og forbinder bank I og bank II fra plus til plus og minus til minus så får jeg 12 volt ud??? er det rigtigt forstået, Tak for dit indlæg....
Annonce
Det er rigtig forstået. Jeg vil anbefale at batterierne har samme spænding, altså opladede inden du kobler dem sammen. Dette for at udligsstrømmene ikke bliver for store. Der vil altid gå en udligning mellem batterierne første gang, de bliver koblet sammen.

fase
Tak for de svar og løsninger jeg har modtaget. Så kommer jeg godt videre. Tusinde tak. vh Knud
Velbekomme, jeg glemte at skrive, at du bør anvende mindst 10 mm2 ledning som forbindelser mellem batterierne.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis