Fejlfinding Thermex emhætte

Hej

Jeg har en Thermex Preston 2 emhætte der er lidt sløv i optrækket. Vil gerne kunne finde fejlen med jeres hjælp.

Den er med intern motor.

Det elektroniske tastatur ser ud til at virke. Kan indstille på alle niveauer. Den ændrer næsten ikke på indsugning når jeg stiller på de forskellige niveauer. Ind i mellem kører den slet ikke.
Er det ny motor eller? Og hvis, hvordan kan man evt checke motor inden køb af ny?

På forhånd tak.
Jonne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tør næsten ikke skrive det, men har du skilt den ad og renset blæser og motor. Selv om du passer dit filter kommer der altid snask videre som sætter sig på selve blæseren, så hvis du ikke har været der, så skil den ad og få renset godt ud og du vil se en mærkbar ændring, jeg tror problemet ligger der.
God arbejdslyst fra Bjarne

Hej Bjarne

Jeg står med motor ved siden af mig og den virker nu ikke særlig snasket. Blæservinge drejer meget nemt uden modstand 
Har fundet defekt kondensator. Emhætten er med kulfri motor der styres af en kondensator. Denne er nu skiftet og emhætten kører som ny!
Pris på kondensator 87kr👍
Dejligt at høre, det er trods alt billigere end en ny og så har du glæden ved selv at have løst problemet   
God weekend herfra

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis