Dampspærre i skur?

Hej,

Jeg har et skur/redskabsrum i forlængelse af vores hus som har fuldt isoleret gulv og loft. Den ene væg er også fuld isoleret ind imod resten af huset og de tre ydervægge er træbeklædt på ydersiden og med vindpap, 90mm isolering og krydsfiner på indensiden. Der er to yderdøre i rummet (en i hver ende) samt to vinduer på samme væg modsat indervæggen. Rummet er 7,5x2,5m.

Nu er vi kommet i den situation at vi har behov for et midlertidigt ‘kontor’ og vil derfor gerne inddrage 1/3 af skuret (2,5x2,5m). Jeg har tænkt mig at sætte en væg op, og får brug for at opvarme den del hvor der skal være kontor.

Mit spørgsmål er om jeg i kontoret skal montere dampspærre indenunder mine krydsfinerplader eller jeg bare skal lade konstruktionen være som den er. Og kan jeg i såfald varme kontoret op uden at være nervøs for andet end varmespild?
Håber der er en som kan hjælpe:)

Bonusinfo: der er vindue, dør og udluftningskanal i kontoret.

Mvh Jesper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke montere en dampspærre men i stedet en diffusionsåben vindspærre.
Tak for svar perhans. I og med at jeg allerede har vindpap inde bag isoleringen som på vedhæftede billede (identisk opbygning som mit skur) - tænker du så at jeg skal montere en ekstra vindspærre eller ville du bare lade det være som det er og så varme skuret op?
Jeg ville sætte en ekstra vindspærre op, for at holde på varmen i dit kontor.
Ja alle har en mening om damp- og vindspærrere.
Jeg ville aldrig lave om på din konstruktion, hvis blot den skulle bruges til kontor. Altså, hvis ikke der skal koges suppe, soves eller gåes i bad, vil din din konstruktion være ok.
Jeg ville gå indvendige vægge efter for huller, -og hvis der findes nogle, så lukke dem.

Venlig hilsen
Knud
Tak for svar Knud. Der skal hverken overnattes eller laves mad, men jeg påtænker at holde det opvarmet på omkring 18-20 grader her i vinterperioden med en elradiator.
Det er godt du skriver "elradiator". En gasvarmeovn producerer damp/vand, som kan skade vægge og lofter.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis