Vandex kemisk fugtspærre eller udskiftning af murpap?

Skal til at lægge styrolit og støbe betondæk med gulvvarme i mit gamle hus fra 1906.
Jeg vil gerne sikre mod opstigende fugt i indermuren inden, da den eksisterende murpap er mørnet i en grad, så der tilsyneladende ikke er noget der ligner fugtspærring tilbage.
Hvordan er erfaringerne med Vandex' kemiske fugtspærre til injektion, som jeg har fået anbefalet?
En bekendt siger, at han hellere ville udskifte murpappen en meter ad gangen, men løsningen med indsprøjtning af en kemisk fugtspærre er unægteligt noget mere overskuelig :-)
Måske man skal gøre begge dele?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville også foretrække den kemiske. Og naturligvis følge brugsanvisning nøje. Det er meget svært at få murpap ind med 1 m ad gangen, og så få fuget igen på en måde så det ikke sætter sig  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, indervæggene har noget opstigende fugt.
Jeg har injeceret Vandex IC som kemisk fugtspærre og erstatning for udtjent murpap. 
Nu skal jeg i gang med at pudse den synlige del af sokken med Vandex BB 75 vandspærrende puds, inden der skal støbes isoleret betondæk med gulvvarme
Hej Sidenius,

Nu er der ved at være gået noget tid. Må jeg høre om dine erfaringer med injektionen?

Jeg overvejer nemlig samme løsning.

Mvh Anders 
Hej Anders
Det gik ret godt med både injektion og svumning med Vandex BB 75. 
Jeg har ikke haft spor af opstigende fugt indtil videre, og der har jo ellers været fugt nok udenfor i den seneste tid 🙈
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis