Upgrade af Gulvvarme

Jeg har et gammelt Wiersbo gulvvarme system som jeg gerne vil opdatere. Er ret lun på Danfoss Icon, da det er godt ifht. Google Home mm.

Jeg har tre etager, og der sidder en styringsenhed på hver etage med tilhørende telestater.

Kælder 6 kredse
Stue 6 kredse
1. Etage 3 kredse


Spørgsmål
1. Har hørt at telestaterne sagtens kan genbruges, hvis det nye system også er 24v. Er det korrekt, og er det anbefalelsesværdigt?

2. Skal der bruges en regulator til hver etage?

3. Hvis der er 3 regulatorer, kræver det så 3 radioenheder og 3 app enheder?

4. Kan man nøjes med en regulator, hvis man kan trække kabler fra telestaterne på de forskellige etager?

5. Hvis man har 3 app enheder, ser appen så setuppet som 3 selvstændige huse?

6. Har tilføjet lidt billeder. Er der andet man skal tage højde for?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Der er ikke noget i vejen for at det kan køre på 1 fælles styring. Det vil også være det mest simple. De findes netop med 15 udgange. Hvis der er flere kredse til samme rum hvor du kun har 1 termostat kan de 2 telestater monteres sammen ind på samme udgang. 
Du skal naturligvis også have købt rumtermostater. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hver masterboks kræver et radiomodul, men de kan alle bruge det samme app modul

Hvis du har pumpe shunt på hver etage ville jeg sætte en styring på hver etage og koble pumpen til denne og køre slave/master på styringerne. 
.
Du må ikke køre to telestater på samme udgang, så kan systemet ikke finde ud af at køre pvm regulering. Det vil sige at det selv hjælper til med indregulering/balance.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Epoxymanden: Kan du komme med eksempler på styring med PVM regulering. Dem jeg kender kommer med 24 V ( åbner) eller ikke 24 v. ( lukke) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er stadig no/nc  regulering der styrer det.
Hvis du bruger pvm regulering på icon, så prøver den at hjælpe til med indregulering af trykket til de forskellige slanger. Så på hver udgang kan du så hvor mange procent hver kreds har været åben.  Så derfor må der kun sidde en telestat til hver udgang.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også