Problem med halogen wire/trafo

Jeg byggede i starten af året et halogen wiresæt til nyrenoveret gang. 
Sættet består af 3 stk. 20 w paraboler drevet af en Osram HTM 105VA 230V trafo. 
De 60 W som pærerne trækker fra trafoen er godt inden for dens specifikationer, som
ligger i området på 35 til 110 W. 
I stedet for som normalt at tilslutte sekundærstrømmen fra trafoen direkte til wirene, valgte jeg en anden løsning. Da trafoen sidder midt under wirene, monterede jeg blot to krokodillenæb, som jeg placerede på én af lamperne - se foto. Det virkede godt lige indtil her i weekenden. Lamperne virkede ikke og en nærmere inspektion afslørede at lodningen på det ene krokodillenæb var sluppet og isoleringen på kablet brændt i stykker. Snoede lederne på krokodillenæbbet igen og prøvede på ny. Efter lamperne havde været tændt kortvarig et par gange var problet det samme - lederne nærmest brændt over. 
Kablet jeg bruger på sekundærsiden har jeg fået ved at strippe et alm. 240 V strømkabel - noget jeg har brugt flere gange uden problemer overhovedet. 
Nogen som har en idé til problemløsning?



1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Hvis vi går ud fra 12 V fra trafo så går der 5 A i et krokodillenæb. Det er ret meget. Kan ledningen ikke gå ind i samme klemme som holder lampen oppe. 
Eller snoning af lederne omkring stængerne til lamper. 
20 W halogen som ny installation det er næsten "kriminel". med de strømpriser.     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis