Ventil

Nogen som kan fortælle mig hvad sådan en ventil hedder? 

Den sidder midt på koldt vand røret hen til vaskemaskinen, og den virker ikke, altså den lukker ikke for vandet ligemeget hvor meget jeg drejer på den. Har egentligt ikke brug for den da der sidder ballofix for enden af røret, men det irriterer mig bare når noget ikke virker og den må jo være der for en årsag. 


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en skydeventil. Er det ikke håndgrebet der kan drejes rundt uden at spindelen følger med?


Søren O
Nej har haft håndgrebet af og kan dreje spindlen med fingrene begge veje. 

Må finde en spindel og en billig vvs mand en dag tænker at det ikke tager mage minutter at skifte spindel når de er her en dag.

Tak for info om navnet 
Du kan sikkert ikke finde spindel, men en ny skydeventil koster ikke mange kroner. Jeg ser 1/2" og 3/4" messing skydeventil til lidt under og lidt over 100 kr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Afhængig af hvordan røret ender så kan det jo være at røret skal skæres over for at skifte ventilen. Kan du lukke for vandet som løber igennem så kan du skille ventilen ad og se om ikke du kan få den til at virke, Hvis man kigger på dem som elmanden sikkert osse har set så er det da muligt at du kan ta indmaden fra en ny og sætte ind. Det ligner meget den fra elvvs.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville blot rense den for maling, og ellers lade den være. Evt. vente til noget andet vvs skulle laves.
Annonce
Køb en ventil magen til og skil den ad. Den nuværende ventil er til at skille ad. sæt stumperne sammen, så du ikke behøver at skille rørene ad.

fase
Synes det kunne ligne er radiatorventil, fra før termostatventilernes tid..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også