Er fuldspartel nødvendig? / Filt på væggen

Hej alle
Jeg har en mur, indendørs, som jeg gerne vil have sat noget filt på så det ser pænere ud. Men jeg er i tvivl om det er nødvendigt at fuldspartle muren først, slibe det, lim på og så filt. Eller om jeg bare kan sætte lim og filt på?

Jeg er i tvivl fordi, at vi havde en magen til mur, og der mente ham jeg på daværende tidspunkt hyrede, at det var nødvendigt at fuldspartle. Nu vil jeg selv kaste mig ud i det, så før jeg gør det, tænker jeg at høre nogle erfaringer :-) Se vedlagte billeder.

Pft!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i mine øjne synd og skam at sætte filt på væggene, når man har betalt i dyre domme for et fuldmuret hus.

Hvis der alligevel skal filt på skal det spartles først. Vær opmærksom på det vil reducere værdien af huset, da de fleste godt vil kunne se huset er fuldmuret.

Selvbygger med stort S. 
Jeg tror måske, at du misser noget - klart når jeg ikke sætter ord på :-)

Det er ikke hele huset, som er fuldmuret. Jeg står i en tilbygning til huset og tager disse billeder, så selve muren her var ydermuren ud til haven tidligere. Den tidligere ejer har i den forbindelse så valgt ikke at sætte filt / noget andet på muren og bare beholdt det her mur-look.

Jeg synes det er pivhamrende grimt i forhold til hvis der var filt og en glat overflade. Men sådan er det jo :-)

Den anden mur jeg nævner i tråden er så bagsiden af denne væg hvilket var bygget fra dag 1. Der har været filt oppe nogle steder og andre ikke. Så jeg vil gerne have lukket helt af og gøre overfladet ens alle steder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fuldspartling er nødvendig med de store forskelle i niveau, ellers får du bare en filtet væg med murstensstruktur   

Hvis der er store fremspring enkelte steder ville jeg fjerne dem med diamantkop på vinkelsliberen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja man kan sige at det du viser på billederne kommer til at ses i filten. Ved filt er det grundarbejdet som er det største arbejde.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også