Knasthuller i fyrretræsgulv - hvad så?

Jeg har købt et fyrretræsgulv i B & C klasse, hvilket vil sige, at der er lidt knasthuller hist og pist.

Jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal fylde disse huller med, for at få et pænt og solidt resultat.

Fabrikanten af plastisk træ (Dana Lim) anbefaler ikke deres produkt, da det kun må påføres 1-2 mm ad gangen, og nogle af mine knasthuller er 10-15 mm dybe. HVis jeg bruger plastisk træ, vil det i flg. Dana Lim revne under tørring.

Nogle brugbare forslag fra "gulvmændene"?

/Lars

Lars

-------------------------
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

En god og fornuftig løsning, kunne være at du sliber gulvet, opsamler slibestøvet, blander det med alm. hvid trælim, og propper det i knastehullerne.
Da limen tørrer klar op, er der ingen problemer i det.
Godt gammelt trick, men det virker fremragende.

Colormann
Det lyder som en fremragende idé - det vil jeg prøve.

Tak for det.

Lars

-------------------------
Har prøvet det med slibestøv, så bliver knasterne jo lyse, med en mørk ring omkring, ser dumt ud.

Jeg brugte plasttræ fra en metalbøtte (skulle bruge meget så tuber var for dyre), mener ikke det var danalim der var producent. (Købt i byggekram). Det fungerede fint. Det tørrer på ca. 5 dage. Mine knaster var fra. 0 til 3 cm. i dia. Det eneste minus var at jeg valgte en for lys farve. Den skulle have været mere brun.

Minus 2 var at min triptrap lud åd lidt af overfladen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Man kan/har kunnet få nogle stænger af shellak tror jeg nok.
Disse stænger varmes op med ligther (fyrfadsligther) eller en brændende tynd pind, og så drypsmelter man materialet i knasthullet.

Men som sagt, så ved jeg ikke om det kan fås endnu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis