Fyldespartel på betongulv med 'flamingo' mellemrum

Hej allesammen - håber virkelig I kan give lidt inputs i den her sag!

Jeg er ved at have renoveret min stue, i mit nye (gamle) hus. Jeg opdager så, at betongulvet, som tidligere ejer har støbt, er ret ujævnt og flere steder er over de 2mm som Berry Alloc anbefaler til deres klikgulv. Ud mod vejen, hælder gulvet omkring 10mm    Betongulvet er ikke støbt helt ud til siderne, og der ligger derfor et lag af isolering/skum ud. Jeg har ikke set noget lignede før (jeg er ret grøn lav-det-selv'er) og jeg forstår ikke, hvorfor at de ikke har lagt beton helt ud til væggen. Det skal lige siges, at der er gulvvarme i betongulvet.

Mit spørgsmål er nu. Hvordan kan jeg rette op på dette betongulv, så det bliver så plant, at jeg kan lægge mit Berry Alloc klikgulv ovenpå? Jeg tænker evt. flydespartel, men skal det så gå udover flamingo/skum laget? Vil det ikke bare revne her, når det belastes? Man kan selvfølgelig sige, at det er begrænset hvor meget bevægelse/belastning der vil være her. Jeg kan også lægge en stopper op ad en art, således at flydespartelen kun kommer til at ligge indenfor betonen.

Gulvet skal lægges som vist på vedhæftede billede.

Jeg er lidt på bar bund her, desværre. Jeg har allerede lagt ret mange penge, i det rum her, og jeg håber derfor, at jeg kan lave det resterende så billigt som muligt - dæleme ærgerligt at opdage det her nu   

Hvad kan en løsning være? Skal jeg finde noget helt andet trægulv at ligge ovenpå, som kan klare ujævnheder større end Berry Allocs 2mm? Flydespartel - i så fald, ud til væggen eller kun til flamingo/skumlaget? Andre bud?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kantisoleringen er nødvendig for ikke at have kuldebro ud imod sokkel så den skal du være glad for.

Der hvor det er helt galt med 10mm forskel i niveau ville jeg fylde op med flydespartel helt ud til væggen, du får en tynd kuldebro men der er ikke rigtigt noget alternativ udover gradvise lag af gulvunderlag som vil få gulvet i dette areal til at føles blødere end resten af gulvet.

Lunker midt i gulvet kan du også rette op med flydespartel, alternativ et ekstra stykke gulvunderlag i området.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også