Meget beskidt køkkengulv :(

Hej
Mit køkkengulv er meget beskidt  (som I kan se på foto)
Hvordan gør man det rent så det bliver pænt?
Jeg tror gulvet bliver sådan fordi der ikke er emhætte.
Mvh
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er forummet dødt? virklig ingen der kan komme med et godt råd?
Velkommen til.
Du kan jo prøve at skure det med almindelig sæbe, eventuelt kan du opløse en opvasketab i noget varmt vand.
Brug en stiv skurebørste og så brug masser af armkræfter.

Men billedet ser ud som om at at er et lakeret gulv, og måske er lakken ødelagt, og så er det en gulvafhøvling der skal til.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Høvle eller ej, nu står der intet i opslaget om hvor stort dette gulv er. Et lille køkkengulv kan man ikke "høvle". Det er ikke en høvl men et slibepapir, hvis tråd starter ikke skulle kende til det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
For mig ser det ud som om, at lakken er slidt af, hvor der har været meget færdsel, og det rå træ er så blevet misfarvet af skidt - dét har jeg selv prøvet, og det er umuligt at vaske væk. Faktisk bliver det bare værre af at blive vasket, for træet suger det beskidte vand, og bliver dermed misfarvet langt ind i træet.

Eneste mulighed er at afslibe gulvet. Hvis det er et (meget) lille gulv, så kan du evt. selv gøre det med en excentersliber / rystepudser, men er det et større rum, eller skal det gøres ordentligt, så få en prof til at gøre det.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
PinkHenrik skrev den 03-10-2022 18:56:11

Velkommen til.
Du kan jo prøve at skure det med almindelig sæbe, eventuelt kan du opløse en opvasketab i noget varmt vand.
Brug en stiv skurebørste og så brug masser af armkræfter.

Men billedet ser ud som om at at er et lakeret gulv, og måske er lakken ødelagt, og så er det en gulvafhøvling der skal til.   

 hvordan ser man om lakken er slidt af`?

Man mærker på overfladen, lak er glat og træ et ru. Du kan også sjatte lidt vand på og tørre det af igen med køkkenrulle - lak vil være helt tørt, men træ vil holde på lidt af vandet.

Hellere leje end at bo på gaden.
PeterR skrev den 03-10-2022 19:00:38

Høvle eller ej, nu står der intet i opslaget om hvor stort dette gulv er. Et lille køkkengulv kan man ikke "høvle". Det er ikke en høvl men et slibepapir, hvis tråd starter ikke skulle kende til det.

 det er ikke et sæligt stort gulv, vil tro 2m x 1 m, måske lidt mindre. meget lille køkken :(

Det ligner et fineret parketgilv, og så er der ikke meget at slibe i.
Jeg ville se på, om ikke det gamle gulv kan tages af og så lægge et nyt. 

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg er nu ret sikker på at det er gammel junkers bøgeparket. Det er massivt, og kommer til at se sådan ud når det misligholdes. Hvis det sorte ikke kan slibes af rimelig let så vil jeg tro at den eneste løsning er en gulvmaling.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis