Smart styring af radiatorer Carner 13 9330 03-10-2022 10:50 Min søn vil gerne have en smart løsning til at styre varmen i lejligheden.Radiatorventilerne er monteret i bunden af radiatorerne.Er den nogle løsninger der ikke vælter økonomien Der er to typer ventiler Hilsen Carner HilsenCarner. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
polite 410 4420 03-10-2022 13:01 Jeg har lige skiftet mine gamle termostater til Danfoss Ally med en enkelt gateway til at styre 14 smart termostater og det fungerer upåklageligt.Du skal undersøge hvilken ventiltype der er - altså navnet på begge, og sikre dig at der findes en adapter som passer til ventiltypen og den valgte termostat.Taenk.dk har for nyligt lavet en test af de mest tilgængelige smart termostater, den vil jeg opfordre til at kigge på først. Jeg kan afsløre at Danfoss ikke ligger i toppen, bla. Fordi den ikke har geofencing.. Mange hilsnerPolite
Carner Trådstarter 13 9330 03-10-2022 13:15 Hej Polite.Tak for dit svar, undersøger ventilerne.Hilsen Carner. HilsenCarner.
GodeVen 4337 5220 03-10-2022 13:40 Hvis lejligheden blot er rimeligt isoleret, vil man næppe kunne spare udgiften til smart-termostater.Er den dårligt isoleret, altså hvor der bliver mærkbart køligt efter en time uden varme, vil det kunnegive noget. Så vil det selvfølgeligt være optimalt med geofencing, så der lukkes for varmen når man forlader lejligheden.Husk at man sparer kun energi, når det er blevet koldt i lejligheden. Man skal have en mindre forskel mellem ude- og indetemperatur, for at spare.
AllanE 2659 2650 03-10-2022 16:51 Jeg er også fint tilfreds med Danfoss Ally. Der er nogle små-irritationer i app'en, men alt i alt fungerer det godt. Og det er fedt, at der følger så mange forskellige adaptere med.Vær opmærksom på, at det ikke kun er de smarte features, der er vigtige at kigge efter. Der er også forskel på hvor god termostaten rent faktisk er til at justerer varmen og hvor meget de larmer - og det er jo rimelig væsentligt. Jeg har læst test af andre mærker, som får kritik fordi de enten kan tænde eller slukke for varmen. Danfoss Ally styrer ret præcist efter hvor meget varme der er brug for, dvs. den skruer kun lidt op og ned, hvis dét er det mest optimale. Så "temperaturkurven" bliver mere jævn, hvilket er besparende.Det er også smart, at kalender/tidsstyringen overføres til selve termostaten. Jeg tror at andre lader gateway'en styrer tidsskemaet og sende besked til enhederne hver gang de skal skrue op/ned. Danfoss' løsning betyder at termostaterne stadig virker, selvom gatewayen er nede eller mister forbindelsen. Mvh. AllanE