Fjerne vaskesøjle af letbeton

Hej, er gået i krig med toilettet i vores lejlighed som trænger til en tur. Ville fjerne vaskesøjlen for at have både vaskemaskine og tørretumbler gemt i et underskab i stedet. Troede den var lavet af gipsplader, men opdager nu, at det er gipsbeton. Er vi enige om at en vaskesøjle på 5cm af letbeton aldrig kan have nogle bærende effekt? Alle ydermure er af solid beton, men må hellere lige have jeres eksperters råd inden jeg går i krig med bajonetsaven 😅

PS. Har fjernet de yderste fliser og kan se at vaskesøjlen ikke er bygget ovenpå fliserne, men direkte på betongulvet. Så her tænker jeg, der blot ligges ny vådrumsmembran, Inden hele gulvet spartlets og der ligges Conteco betongulv.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udfra billederne ligner det absolut ikke et badeværelse der trængte til en renovering, når nu du alligevel vil så fjern du roligt gasbetonvæggen. Den bærer ikke noget.

Selvbygger med stort S. 
Gå bare igang med at fjerne vaskesøjlen, den bærer ikke noget. 

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar begge to! Jeg går i krig med den 😃
Og rummet var mere slidt end billedet måske lige giver udtryk for 😅 Bordpladen var helt slidt ned, underskabet var skævn, armaturet var tilkalket, blandingsbatteri i stykker, fuge var løs osv osv. Så nu får den den helt store tur, så det hele spiller 100% ligesom resten af hytten.
Bare lige huske at når du indbygger din tørretumbler i et skab, skal dennes låge stå åben når tørretumbleren er i drift, da den ellers ikke får luft
GDS-manden skrev den 08-10-2022 14:13:08

Bare lige huske at når du indbygger din tørretumbler i et skab, skal dennes låge stå åben når tørretumbleren er i drift, da den ellers ikke får luft

Rigtig god pointe :) Gælder det kun tørretumbler, eller også vaskemaskine? 

Jeg løser det dog ved at skabslågerne får et Pocket Door System, så der er åbent, når maskinerne er igang. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også