Støbe nogenlunde lige i større rum

Hej herinde

Inden længe skal jeg støbe vores soveværelse på 22 kvm. Dvs omkring 2,2 kubikmeter beton. Jeg får min kære bror plus bedre halvdel til at hjælpe og lejer 2 blandere, så vi kan lave 160 liter ad gangen. Den del er der styr på.

Men - min erfaring fra de øvrige rum er, at jeg synes det er lidt svært at få det rimeligt lige, når det er tale om “brede” rum. Her ca 5x4 meter. Jeg bruger typisk 2 vandrør på 1,5 meter som ledere, som flyttes løbende.

Har I nogle gode tips eller erfaringer til, hvordan der sikres eksakt samme niveau, når lederne flyttes? Er det bare ultra grundighed når de flyttes, eller bruger I noget andet som “guideline”?

Uanset hvad skal gulvet flydespartles de sidste 5mm til slut, inden jeg lægger trægulv.

Mvh Emil
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
problemet er nok mere at når i blander selv , bliver det ikke 110% ens , og sætter sig derfor heller ikke ens
Enig, men jeg rammer egentlig ret ens blandinger. Fylder spande op med præcise mængder, inden de ryger i blanderen, ligesom jeg har en spand med afmålt vand til hver blanding. Så det bliver ganske homogent.

Prisen starter fra omkring 25-30.000 for en pumpevogn i øjeblikket, så det kommer ikke til at ske.

Jeg tænker heller ikke lidt uens blandinger er så relateret til spørgsmålet om afretning. 😊
Jeg er amatør på det område, derfor støber jeg nogle lede toppe dagen før. Altså nogle skovlfulde som lægges ind og niveleres ret præcis ud så der kan ligge en lægte / leder( hos dig vandrør ) hen over og så passer det. 
Disse toppe kan være på linje godt 1 m fra hver side og så med 1,9 m afstand. Så trækker man med en 2 meter lodstok imellem lederne så det er jævn. Den meter ud til siden kan styres af 1 leder og den vandrette overflade i midten. 
Leder trækkes frem uden at den løftes. På den måde ligger den i samme rille som den kommer fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik - vil det ikke drille, at der er støbt nogle toppe, som så ligger oven på flamingo? Altså godt nok er den trædefast, men bliver der ikke rykket lidt på det, når man vader rundt på flamingoen undervejs?

Det er måske i bagatelgrænsen. 
Det er lykkedes for mig. 
Profferne klarer sig med 2 m vater pas alene. og så i disse moderne tider med en lille nivelerings laser for at kontrollere højden en gang imellem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og jeg har begge dele. Så jeg skal være umådelig klodset for at lave ged i det. 😊

Tak. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis