Problemer med vaskemaskinepumpe

Hej.
Jeg har problemer med pumpen på vores vaskemaskine.
Det startede med at den ikke ville skylle ud.
Jeg har skilt alt af, og renset det. Jeg har startet maskinen inden jeg satte pumpen på plads, og kunne se den virkede.
Så samlede jeg hele skidtet, og startede maskinen. Den pumpede fint vand ud.
Dernæst satte jeg maskinen på plads ind mod væggen, og startede den igen, og nu virker pumpen ikke? 
Er der nogle der har prøvet noget lign. ? eller har nogle gode råd? 

på forhånd tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er vel ikke en slange der er kommet i klemme
Tak for svaret! det kan måske godt være. Kan det virkelig stoppe motoren, hvis slangen bliver klemt? 
hvis den ikke køre rundt er det nok nærmere en ledning , køre den rundt er der slangen
Den kører helt fint rundt, når jeg har taget motoren ud. Den virker også når jeg sætter motoren på plads, men når jeg skubber maskinen ind til væggen, brummer den bare, så det kunne godt tyde på det. Tusind tak for hjælpen, jeg må få kigget på slangen :)
Nå... den starter stadig kun sporadisk. Da den ikke ville starte, gav jeg motoren et gonk med en papegøjetang, og så startede den, så det kunne vel også godt tyde på at motoren er i stykker

Annonce
nansensgade skrev den 02-10-2022 10:15:01

Den kører helt fint rundt, når jeg har taget motoren ud. Den virker også når jeg sætter motoren på plads, men når jeg skubber maskinen ind til væggen, brummer den bare, så det kunne godt tyde på det. Tusind tak for hjælpen, jeg må få kigget på slangen :)

 hvis den bare brummer ,og ikke køre rundt , ville jeg nok se på ledninger , eller om den er spændt , så den vrider lidt

Det er helt sikker motoren / pumpen (  Da den ikke ville starte, gav jeg motoren et gonk med en papegøjetang, og så startede den )
Der er ikke anden vej end købe en ny afløbspumpe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Min havde også problemer, den er magnetdreven, så propellen har sit eget leje, der var kommet vand ind i lejet.
Jeg skilte den ad, og smurte op med vandfast fedt, den har kørt i over 2 år nu uden problemer.
Men jo ikke sikkert din er magen til..
Min er en AEG og pumpen ser sådan her ud..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 02-10-2022 18:13:13

Min havde også problemer, den er magnetdreven, så propellen har sit eget leje, der var kommet vand ind i lejet.
Jeg skilte den ad, og smurte op med vandfast fedt, den har kørt i over 2 år nu uden problemer.
Men jo ikke sikkert din er magen til..
Min er en AEG og pumpen ser sådan her ud..

 Det er præcis den samme pumpe! Skilte du de to dele fra hinanden? Dem der er "klipset" fast? Og hvad var det præcist du smurte? jeg tror dog jeg køber en ny pumpe, da de ikke er så dyre :)

Det hjalp at udskifte pumpen. Købte en ny, og satte den i, og vupti, så kører den igen.
Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis