udgravning til fundament med højt grundvand

Jeg skal lave en mindre tilbygning til mit sommerhus. Bunden er rent sand. Når jeg graver kommer grundvandet allerede efter 40 cm og udgravningen vælter. Er der nogle løsninger ud ver en forskalling som også er vanskeligt at lave fordi jeg ikke kan komme ned med den i 90 dybde når det skrider inden. Kan en dykpumpe klare det ?  Der findes noget med nogle sugepidser, men jeg kan ikke se et sådan anlæg kan lejes. Det drejer sig ikke om mere end 6 meter samlet fundament. der går kun et par minutter så skrider det hele. 

Jeg skal lave en mindre tilbygning til mit... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det drejer sig om en dybde på 90 cm., så man skal være særdeles lavstammet for at blive begravet til brystkassen.   
Få en lokal entreprenør til at støbe soklen. De lokale entreprenører ved som regel, hvordan sådan et problem løses. Inden du lejer forskelligt materiel og køber dig fattig i leje, kan du sikkert få entreprenøren til at lave din sokkel.

fase
S. Fabrin skrev den 02-10-2022 09:44:26

Det drejer sig om en dybde på 90 cm., så man skal være særdeles lavstammet for at blive begravet til brystkassen.   
Få en lokal entreprenør til at støbe soklen. De lokale entreprenører ved som regel, hvordan sådan et problem løses. Inden du lejer forskelligt materiel og køber dig fattig i leje, kan du sikkert få entreprenøren til at lave din sokkel.

 selv med den dybte kan du stadig komme til skade , og du vil aldrig kunne grave ud , uden suespidser

Selvfølgelig kan du komme til skade. Det er en af grundene til at jeg anbefaler en lokal entreprenør. Han har erfaring i sådanne opgaver og har materiel til det. Sommetider skal man vælge sine kampe/opgaver med omhu.


fase
Nu er jeg jo selvbygger af hjertet og har bygget både mit sommerhus, og hus, og da det er så lidt det drejer sig om, vil jeg overveje punktfundament i stedet. Jeg talte med min VVS mand og ja han bruger en lokal entreprenør, når han graver vandslanger ned. Og det gør man også ved udgravning af fundamenter.  Ham vil jeg lige tage en snak med hvad han skal have for det ene og det andet. Men fint med feedback og også alle advarsler. De er gode at have med i overvejelserne,  og ja, vandet kommer hurtigere end man kan tælle til tre, det kommer faktisk allere ved en .  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis