Nyt(gammelt gasfyr)

Ja, hvad man dog ikke drives ud i i disse tider 😊

Vi står med et lille dilemma, der er fjernvarme på vej om et par år, vi har et gasfyr fra 1984 med åben forbrænding og vi sidder i en energikrise.
 
Vores plan var egentlig at kører med det gamle gasfyr til vi kunne få fjernvarme. Men gaspriserne har ændret vores syn på dette. Vi overvejer nu at købe et nyere brugt gasfyr og få det installeret, da det givet vis bruger en del mindre gas.

Alternativt en varmepumpe, der er bare 3-6 mdr leveringstid og stadig høje elpriser, sÃ¥ det bliver med det gamle gasfyr indtil det kunne realiseres. 

Sidste år havde vi et forbrug på 2500 m3 naturgas, vi har ca 160 m2 som skal varmes op. Ikke varmt vand da vi har el-vandvarmer. Missionen er at skaffe os så billigt igennem krisen som muligt, indtil vi skal lave den store investering med fjernvarme.

Hvilken størrelse gasfyr skal man kigge efter(blot som vejledning, skal have vvs'er med indover)
Andre gode ideer er velkommen. 

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke du skal regne med at et andet fyr bruger nævneværdigt mindre gas.
Det var ikke min oplevelse da jeg for nogle år siden fik nyt gasfyr, sælger lovede noget andet.
E

kaffemand skrev den 01-10-2022 14:40:44

Tror ikke du skal regne med at et andet fyr bruger nævneværdigt mindre gas.
Det var ikke min oplevelse da jeg for nogle år siden fik nyt gasfyr, sælger lovede noget andet.

 Er egentlig ogsÃ¥ meget i tvivl. Sidste service mand sagde at han skulle jo tilbyde mig et tilbud pÃ¥ at skifte, men han ville ikke selv gøre det. Men det var jo før disse vanvittige gaspriser


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Vores tidligere hus var bygget i 2005. Vi skiftede fyret omkring 2018 fordi det gamle stod af, til et nyt kondenserende fyr. Vi havde et lavt varmeforbrug i forvejen pga. super isolering og gulvvarme, men alligevel sparede vi 15-20% på gasforbruget efter vi skiftede. Jeg var meget overrasket og havde ikke forventet en besparelse.

Så jeg tror der er en hel del at hente ved at skifte et så gammelt fyr. Derudover er der penge at spare ved at overholde serviceaftalerne, hvor brandkammer mv. bliver renset.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis