Korresponderende afbryderkontakter vil ikke slukke lyset

Hej
Har korresponderende kontakter til lyset i gangen - der har været bøvl med en kontakt - h or jeg har skiftet afbryderen og sat klips ind. Lyset vil stadigvæk ikke slukke. Ledningerne er sat ind som før.
Har jeg købt den rigtige afbryder eller hvad er der galt ?
De to første billeder er af den gamle afbryder og de sidste to den nye ( 1 polet afbryder hem og fik 44kr)- nummeret er det samme bagpå.
Det femte billede er tilslutningen der sad der før jeg skiftede afbryder. 
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har tilsyneladende købt en enpolet afbryder. Den skal du have skiftet ud med en korrespondanceafbryder. Så kan du sikkert få korrespondancen til at virke igen.

fase
Hvis der sad en enpolet afbryder før, har du ikke en korrespondance. Det er simpelthen umuligt. Der skal mindst 2 korrespondanceafbrydere til at lave korrespondance.

fase
Det har virket som beskrevet at jeg kunne tænde i en ende af gangen og slukke i den anden ende. Nu kan jeg tænde men ikke slukke før jeg har trykket nok 10 gange
Se billeder af afbryder alle de samme - 542D A001
en kontakt har 3 ledninger - måske til udendørslys/ ringeklokke - sidder ved hoveddøren, de to andre har to ledninger.

Det er vist en gammel måde at gøre det på med 1 polet afbryder og vippekontakter.
Er der nogen der har en ide? 
Du har ikke en korrespondance. Ingen af dine billeder viser en korrespondanceafbryder. Det nummer  du henviser til er en enpolet afbryder.

fase
Annonce
Jeg har nok misforstået noget.
Jeg har de 3 kontakter på billedet.
Jeg tænder for lyset på kontakten med de 3 ledninger, men skal trykke 10 gange før den slukker - ved du hvad der kan løse dette ?
Tak for svar 
Har du et kiprelæ et sted f.eks. ved gruppetavlen Tag et billede af gruppetavlen.

fase
Her er relæ - med kip mener jeg at kontakten vippe tilbage ved tryk 
når kontakten påvirkes kan man normalt høre kiprelæet, med mindre det er en elektronisk udgave. Du er også sikker på, at der ikke er et relæ indbygget i lampeudtaget?

fase
Ja jeg kan godt høre når jeg trykker på kontakten.
Der sidder denne dims i indmuringsdåsen - se billede.  Orange 
Der er spots I loftet.
Skal jeg tage yderligere billeder ? 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis