Udmåling af benzin generator, død stator

Hej alle
Håber der er nogle der har mere forstand på generator end jeg har. 
Det er en 3-4kw kineser maskine med kul. 3 faser 
Maskinen har gået 5 timer, men laver ingen strøm. Har aldrig kunne lave kraft. Men kun på de 2 faser, nu kan den ingenting. 
Har forsøgt at sætte 12 volt til kullene direkte, det giver CA 40 volt på de 2 faser. 
Har målt følgende på stator:
L1L2 13 ohm 
R1R2 w2, 3 ohm
L1R1 5,3 ohm 

Regulator viklinger
1: 39 ohm
2:0,6 ohm
Og fra vikling 2 til L1 61 ohm
Vikling 1 til L1 ingen gennemgang

Rotor måler 38 ohm målt på hvor kullene løber.

Kan nogle afkode det? Har ingen forstand på generator og slet ikke 3 fasede. 
Men er nok kommet dertil hvor jeg regner med stator er defekt 
Tak 
Hej alle Håber der er nogle der har mere forstand... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den har 2 permanent magneter. Så det burde den ikke kunne.
Men så skulle den også have kommet til live, når jeg giver den spænding ind på kullene. 
Sådan gør vi på vores store pto generator fra dengang far var dreng. Den skal somregel vækkes til live, når vi husker at prøve den af, sådan hver 10. År 

Kan se jeg kan få rotor og stator til 1000 kr med fragt. Men skal jeg så have have regulator osv. Så begynder det at gå i minus.
En 3 kW generator er jo ikke for stor, for jeg kunne tænke mig det er fordelt på alle 3 faser, så den kan jo ikke trække eks en 13 ampere lys gruppe 
Fabrin. 
Nej det hele er koblet fra. Men regulator burde ikke have forbindelse til nogle faser. 
Der kommer 2 viklinger fra generator, der kun er til regulator. Den justere så DC spænding til kullene for at justere udgang spænding. Det derfor jeg er lidt i tvivl om det er gode tegn jeg kan måle forbindelse mellem regulator vikling og en fase.
Men kan se på diverse YouTube videoer, de også skriver at spænding fra kullene Maks må være 10 volt. Jeg har langt over, ved dog ikke hvor valid en måling det er. 
Har du et link?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis