Hvilken automatik til sluk tænd varme pumpe efter el prisen ?

vi har fået varme pumpe og jeg er nu på udkig efter en smart Home termostat løsning som også kan styre start stop af selve varme pumpen så pumpen ikke køre når strømmen er dyrest ,  jeg kan se at smart Home fra Tado har en funktion som kigger på elprisen og selv justere : tado° scanner markedsprisen for el for dig ….

Men hvordan den kan styre en varmepumpe kan jeg ikke se.. syntes kun at kunne se info om aircondition med infrarød fjernbetjening…..

Er der andre der har vel fungerende systemer der kan selv justere start stop efter el pris ?

Info om vores varme pumpe opsætning.

12 kw varmepumpe mono Block  mærke :Cooper hunter
Salus cirkulations pumpe. 500 liter buffer tank med rustfri spiral i toppen til brugs vand.

Med de 500 liter i buffer tanken kan vi slukke for varme pumpe når strømmen er dyrest og stadigvæk have brugs vand og varme i noget tid.. når det ikke er koldere endnu kan den holde holde i mange timer..
Vores hus er fra 1906 med radiatorer, huset har fået nyt tag med 35 cm isolering så vi oplever at huset med sit tidligere modulerende gasfyr kunne holdes varmt med relativt lavt fremløbs temp..

Vi køre med 40 grader temp i vandtanken .

Min installatør har endnu ikke tilkoblet Wifi styrings modulet til varme pumpen ( har mistanke om det er fordi de ikke findes til den type han har solgt )  derfor kender jeg endnu
Ikke mulighederne endnu ..

Har nogen ligende systemer med smart styring ?

Hilsen jeppe 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som forstår det så skal din varmepumpe kunne styres med en infrarød fjernbetjening for at kunne virke med “tado balance” har den det skulle det ikke være noget problem de skriver selv at det virker på alle aircon og varmepumper med infrarød styring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis