Højtryksrenser til rensning af kloak?

Hej

Vi har ca 8 m kloakrør under kældergulvet som nok har for lille hældning. Det er jo ikke noget man lige ændrer på.

Kloakrøret tager afløb fra både opvaske og vaskemaskine og det stopper stille og roligt til med hårde sæberester mm. Jeg har prøvet med diverse mekaniske, hånddrevne kloakrensere. De der fjeder-typer man kan købe for under en hund. De kan ikke tage det.

Jeg har også prøvet med varmt/kogende vand med jævne mellemrum. Og selvfølgelig afløbsrens.

Sidst det var stoppet helt til ringede jeg efter en kloakmester og det kostede ham 10 min og mig 1200kr at få hul igennem.

Nu er den så gal igen.

Findes der nogle højtryksrensere som måske kan hjælpe? Sæberesterne (og hvad det ellers er) er sten-hårde.

En højtryksrenser står alligevel på ønskelisten, så hvis man for 50% ekstra kan købe en som kan klare kloaken også og kan spare mig for et besøg fra kloakmesteren hvert andet år vil det være fint.

Har I nogle forslag?
Hej Vi har ca 8 m kloakrør under kældergulvet som... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gode erfaringer med sådan en Nilfisk renser. Det er muligt den ikke renser røret helt, men den kan let lave hul igennem hvis det er helt stoppet. Det tager bare lidt tid at lade den arbejde sig igennem.
Jeg forstår ikke hvorfor det er nødvendigt at nedgøre højtryksrenseren på den måde. Vi har også et stykke rør fra køkkenvask til samlebrønd som en gang imellem stopper til. Inden det er helt galt ses det jo tydeligt at vasken tmmer langsommere end normalt. så får den en tur med den gamle højtryksrenser. Det er da flere år siden sidst. Så det må vel blive rimeligt rent. Nigo har du ikke mulighed for at låne en til at prøve med?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
He he… jeg regner nu med at jeg kan nøjes med at gøre det et par gange om året i stedet for hver lørdag   
Og som sagt så er det også mest undskyldningen for at købe en højtryksrenser. Forventer ikke den kan matche kloakmesterens monster, men at den måske kan holde det nede før det blokker helt.

Har nu bestilt en Nilfisk E-145.4-9-PAD X-TRA… den har de nødvendige dimser ser det ud til. Og også en dims til at rense terrassen. 
Det er en god renser, nok en af de kraftigste der køre på 230 volt..
Husk at den ikke tåler frost...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-10-2022 20:38:42

Det er en god renser, nok en af de kraftigste der køre på 230 volt..
Husk at den ikke tåler frost...

 Uh!!! Det var nyttig viden! 

For dælen… så må jeg have monsteret stående indendørs om vinteren. Det bliver nok ikke populært   

Annonce
Bent Andersen skrev den 01-10-2022 00:34:06

Dér har du ret, mandens lørdagsjob:
"Skat, jeg vasker og vokser lige bilen og så spuler jeg kloakken!"
"Super, Basse, du er bare den bedste! Jeg laver krebinetter til aften."

 Fik faktisk krebinetter i lørdags, men jeg lavede dem selv (for en gangs skyld)

Jeg har selv døjet med tilstoppede kloak rør, og må bare sige at sådan en "Nilfisk dims" / renser i mit tilfælde ikke kunne gøre det. Der skulle et godt gedigent rensebånd til. Jo vist, hvis man holder det ved lige, en gang om måneden eller hver anden måned, så kan man givetvis forebygge, men fjerne deciderede propper kan den i min optik ikke. Men som du selv er inde på, så er det undskyldning nok til, at købe den "Helt store Nilfisk", og den skal selvfølgelig med ind i varmen under dynen,  så man ikke risikere at den frostspringer :-D
Bare lige en opfølgning... har købt den og den ser ud til at klare jobbet. I hvert fald så fik den hul igennem uden at jeg skulle tilkalde den store kloakrenserbil. Så skal jeg bare huske at lægge i kalenderen lige at give røret en tur hver 6. måned eller noget...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis