Højtryksrenser til rensning af kloak?

Hej

Vi har ca 8 m kloakrør under kældergulvet som nok har for lille hældning. Det er jo ikke noget man lige ændrer på.

Kloakrøret tager afløb fra både opvaske og vaskemaskine og det stopper stille og roligt til med hårde sæberester mm. Jeg har prøvet med diverse mekaniske, hånddrevne kloakrensere. De der fjeder-typer man kan købe for under en hund. De kan ikke tage det.

Jeg har også prøvet med varmt/kogende vand med jævne mellemrum. Og selvfølgelig afløbsrens.

Sidst det var stoppet helt til ringede jeg efter en kloakmester og det kostede ham 10 min og mig 1200kr at få hul igennem.

Nu er den så gal igen.

Findes der nogle højtryksrensere som måske kan hjælpe? Sæberesterne (og hvad det ellers er) er sten-hårde.

En højtryksrenser står alligevel på ønskelisten, så hvis man for 50% ekstra kan købe en som kan klare kloaken også og kan spare mig for et besøg fra kloakmesteren hvert andet år vil det være fint.

Har I nogle forslag?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
værsgo Nilfisk til 198,- samt en højtryksrenser 
Nu ved jeg ikke hvor tit den tilstopper, men får du den spulet igennem af en slamsuger, så burde den være næsten ren. (det bliver den ikke af kloakmesterens spiral) hvis du så spuler den igennem med højtryksrenseren  hver 1-2 måneder, så har du en god chance for at kunne holde den ren, om ikke andet så udskyde tiden inden du skal have proff hjælp.
(har du mulighed for at sætte varm vand på renseren, er det en del mere effektiv end med kold vand, som jeg husker tåler hobbyrensere 60 gr varm vand, men tjek lige efter)

Om ikke andet så er det da en god anledning til at købe e højtryksrenser   


Vi prøver igen, i morgen --
Den stopper til ca hvert 2. år…
Jeg regner selvfølgelig ikke med at en højtryksrenser til 1000-2000kr kan levere det samme som kloakmesterens slamsuger/spuler bil der koster mere end mit hus.

Men som je_ns skriver: hvis jeg kan holde det nede selv med eget værktøj…

Nogen gode råd til hvor kraftig sådan en skal være? Der er mange modeller derude…
Køb en hvor trykket er 130 bar eller derover, udover trykket betyder vandmængden også meget. (kan se Nilfisk kun tåler 40 gr varmt vand)
Jeg har sådan en Nilfisk den fungere upåklageligt. (jeg fik min forærende, da den var defekt, det var bare en ventil af plast der var revnet)
link min renser tror den er udgået ?
Den her har da vist samme ydelse og noget billigere..link

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hvert 2. år? = 600 Kr,/år? = 50 Kr./måned?
Dér køber jeg s'gu ikke et apparat, hvor jeg ikke en gang ved om det hjælper! Det svarer til 1...2 fadbamser om måneden.
Lad os få proportionerne på plads her.
Sorry, jeg fik lige mavekrampe af grin.

Bent Andersen skrev den 30-09-2022 23:12:45

Hvert 2. år? = 600 Kr,/år? = 50 Kr./måned?
Dér køber jeg s'gu ikke et apparat, hvor jeg ikke en gang ved om det hjælper! Det svarer til 1...2 fadbamser om måneden.
Lad os få proportionerne på plads her.
Sorry, jeg fik lige mavekrampe af grin.

Nu er en højtryksrenser, jo anvendelig til mange ting, så en god anledning til at købe en.

Tænk over det når kramperne er aftaget    


Vi prøver igen, i morgen --
Tak, de er væk.
Men ærligt talt: den "møghund" af en spiral kloakmesteren dukker op med som kombinerer slag, spiral, vibration og højtryksspuling på én gang vil du vel ikke sammenligne med dimsen til "en hund" i byggemarkedet. Eller?
Jeg synes 600 Kr./år er billigt i forhold til at brække gulvet op og lægge ny kloak. Men måske er jeg mærkelig her i vore dage...

Nej der er ingen sammenligning, men er røret spulet rent af en slamsuger, vil det sikkert kunne holdes rent ved at spule jævnligt med en hobby renser. (hvis man gider rode med det)

Vi prøver igen, i morgen --
Dér har du ret, mandens lørdagsjob:
"Skat, jeg vasker og vokser lige bilen og så spuler jeg kloakken!"
"Super, Basse, du er bare den bedste! Jeg laver krebinetter til aften."

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis