Honeywell termostat til radiator kan ikke skrues af

Hej!
Jeg skal motionere ventilerne i mine radiatorer da de virker dårligt, men termostaten er umulig at skrue af. Det er en meget bred metalring (Ca 4 cm i diameter) dvs ingen alm svensknøgler er store nok og ringene sidder urokkeligt fast på alle radiatorer i huset. Er der nogen der ved hvad man gør i den situation?
På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den er beregnet til at skrue af, så brug en vandpumpetang/rørtang.
Prøv med en vandpumpetang. Men er du sikker på at det er nødvendigt at demontere termostaten? Prøv at skrue op på højeste temperatur.

fase
Okay tak, det prøver jeg. Har skruet op til højeste temp og udluftet dem men der er stadig kun varme i øverste del eller slet ingen varme.
Prøv at lukke for alle radiatorer undtagen en, når den bliver helt varm, udluft den og luk den, derefter åbner du den næste osv.
Vær ops. på at termostaten, alt andet lige, sidder forkert, da den peger opad, hvorved varmen, fra røret, går op i termostaten og derved giver forkert temperatur.
Normal montage af radiator termostater er at termostat-hovedet sidder vandret.
Når termostaten sidder lodret, som vist på foto, kræver det at termostaten har fjernføler med kapillarrør.
I ovennævnte tilfælde kan stiften i pakdåsen dog også gå dårligt.
Så demontage af termostaten vil i alle tilfælde være at anbefale.
Annonce
Okay, tusind tak for svarene. dvs den burde egentlig sidde sådan her? (Som den gør på en enkelt radiator i huset) 
Ja termostaterne bør sidde som vist på sidste foto.
Hvis ikke det kan lade sig gøre, så bør termostaten have fjernføler.
Hvis fremløbet på dine radiatorer er placeret som på billedet, bør termostaten også vende som på billedet. Ellers skal termostaten bare være fri af radiatoren.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis