Ventilation, blæser til firkant-rør

Jeg har et gammelt 9x15cm rør gennem muren fra mit badeværelse. Jeg vil gerne have en blæser på men alt er Ø100mm.
Findes der noget der er beregnet hertil?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes overgangsstykker der passer på røret men så kommer ventilatoren til at sidde inde i rummet.
Hvilket materiale er det nuværende rør lavet af? -Kan det lade sig gøre at raspe 5mm af i top -og bund for at lave plads til en ø100mm ventilator? - det er ikke meget der skal kunne fjernes i buestykkerne for at det kan lade sig gøre.

Hvis det kan lade sig gøre skal der (udover strøm) blot laves noget tilpasning med noget materiale for at tætne ud imod siderne så det ikke blæser retur ind i rummet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for input.
Jeg skal lige se ordentligt efter, men mener det er plast eller fiber. Der er pudset op til røret så det kræver lidt at gøre plads til Ø100. Jeg havde håbet at finde en ø90 blæser som kan komme ind i røret. Alternativt kommer den som du skriver til at sidde ind i rummet, men vil gerne undgå det bliver for meget.
Med de dimensioner så kunne det godt være noget eternit-rør de har muret ind, det var meget anvendt til den slags - hvis det er tilstrækkeligt gammelt så er det asbestholdigt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville ramme de kanter der er i vejen med an fladmejsel, indtil der er plads. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input gutter!
Jeg har tænkt tanken mht. asbest og tror BOFH har ret.
God weekend.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis