Fif til reperation af tapet

Vi har fået forlænget vores vinduer, så jeg har pudset op og købt noget gammelt savsmuldstapet jeg skal have sat på pudset og så få det malet bagefter, således man ser reparationen mindst muligt.

Jeg er lidt i tvivl om det er en fordel af rive kanterne af den del som sidder på det andet tapet således kanten er mindst mulig synlig? Jeg har googlet og tjekket Youtube, men næsten alt omhandler filt, så jeg ved ikke om der er nogle gode tips når der er tale om savsmuldstapet?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er inde på det rigtige med at rive kanterne så kommer der nemlig en glidende overgang fra det nye til det gamle. Netop på grund af "klumperne" i tapetet kan man ikke lave en skarp skæring som man gør med filt.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja, lim tapeten fast og lad en "flap" i overstørrelse sidde, som du ikke har lim på.
Når limen så er tør, kan du rive resten af flappen af og dermed lave en "savtakket" kant. Så kører du efter med en klat lim på en pensel. Du vil få svært ved at se overgangen når du har malet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og hvis der er noget der ligger over noget andet, så skal det vende hen imod vindue. Så rammer lyset ind i " kanten " og der dannes ikke en lille skygge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super gode svar alle sammmen! Tusind tak! Jeg giver mig i kast med det i weekenden 🙏
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også