Udskifte halogenstiftpærer til LED

Vi har 16 stjernespots i loftet i badeværelset. De har alle en 10W halogen stiftpære G4.

Dem vil jeg gerne udskifte med LED, men har svært ved at finde nogle små G4 stiftpærer - og ikke mindst mangler erfaring med, hvilke LED G4 stiftpærer, der kan anbefales.

De skal kunne sidde i den lille stjernespot og give et godt lys.

Stjernespotene svarer til disse :  https://www.elvvs.dk/p/stjernespot-g4-10w-blank-boerstet-staal-419773/

Og hvad med de nuværende 12V trafoer, kan de genbruges eller SKAL der LED driver på. De skal ikke kunne dæmpes.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
@ev elmand, 
Hvad er det der gør, at en almindelig transformator ikke kan fungere til LED, altså med mindre der sættes en almindelig halogen i en af lamperne?
Hvad er der i grunden indeni sådan en LED-driver?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det kan jeg desværre ikke forklare, bare konstatere at der står at holdbarheden er bedre ved brug af LED driver. Når forhandler / fabrikanten skriver sådan så må man jo stole på det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Chr, et problem er, at en almindelig trafo til halogen kræver en minimumsbelastning, fx. 20-30 watt. Sætter du så LED på, der tilsammen ikke trækker de 20-30 watt, så duer det ikke (lyset riskerer at blinke).
Nej jeg har ikke erfaring  med dem. specielt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis