Nøgle vil ikke drejes i cylinderlås

Hejsa 
Jeg har en Ruko cylinderlås der driller. Den sidder på min hoveddør mellem lejligheden og opgangen.  Det er ikke en smæklås, den er under et år gammel og vi bruger de nøgler der fulgte med.  

Problemet består i: 

1) Når døren er lukket og ulåst kan man ikke låse med nøglen udefra men kun med vridegrebet (drejeknappen) Nøglen vil simpelthen ikke drejes langt nok. Hvis man låser halvt indefra med åben dør og nøglen i låsen kan man godt snige døren lukket, låse og hive nøglen ud.   
2) Når man låser op ved brug af nøgle udefra, kan man ikke få nøglen ud af låsen uden at dreje på vridegrebet indefra.   

Bonus info: Jeg skiftede selv cylinderen sidste år fordi vi efter et besøg af låsesmeden havde et lignende problem. Dengang mente han at det var en slidt nøgle. Nøglen, låsen og døren føles ikke stram og binder ikke.

Er der nogen som har et gæt på hvor problemet sidder? 

Mvh Anna
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg endte med at skille det hele ad og da cylinderen og vridergrebet fungerede fint, skiftede jeg bare låsekassen. Den kostede kun omkring 300kr i silvan så det var en billig reparation.

Jeg fandt dog aldrig ud af hvad der var galt med låsekassen selvom jeg skilte den ad.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis