Emhætte udtræk igennem vindue

Hej LDS!

Jeg er ny her, og poster fordi jeg har set andre herinde beskrive løsningen.

Jeg søger billeder / beskrivelser af folk i lejligheder, der har ført deres emhætte aftræk ud igennem et vindue i køkkenet. Vi har ikke noget centralt aftræk, da det er en ældre lejlighed.

Lige nu har vi emhætte med kulfilter, men det virker ikke specielt godt ift. alm. emhætter.

Nogen der har prøvet at lave lignende nummer med aftræk i vinduet?

Dbh
Daniel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså med en flexslange, som føres gennem vinduet på klem, eller hvad er tanken?

Man kan jo få boret et hul i muren, og få lavet installationen permanent. Det behøver du ikke et aftræk i loftet for.

Kulfilter virker kun mod lugt, men ikke damp. Det skal skiftes hvert halve år, for at det kan virke effektivt.

Elektronikteknikeren
Det er mere for at blive fri for at bore i ydermuren. Vi bor på 4. etage, så det er ret omstændigt, hvis vi skal have lift m.v. for at bore. Derfor var tanken at skifte vinduet ud med en plade, hvor hullet så er i. Ved ikke om det er en god løsning?

Dbh
Daniel
Det kan jo sagtens lade sig gøre at erstatte en rude med en plade?
Men, er det en termorude?
Hvis ja, hvad type plade, og hvor stor havde du tænkt dig?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er ikke en super løsning.

Jeg borede på et tidspunkt hullet indefra, i en tidligere lejlighed jeg havde. Det eneste det kostede, var tid samt leje for boremaskine med borekrone.

Det er ikke så slemt hvis det er murstensvæg.

Elektronikteknikeren
Er det Danebrogs vinduer f.eks. med en mindre rude øverst så kan det naturligvis lade sig gøre at lave den del til en isoleret væg. Men er det 1 stor rude med termoglas så er det ikke muligt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis