Fugt bag forsatsvæg

Hej, hvad er fremgangsmåden når man opdager at der har en ordentlig gang fugt bag ved en gammel forsatsvæg?
Hvorfor satte man den overhovedet op i sin tid? Det er kun på vestsiden i rummet, der ligger 2cm isolering og bagved er der en umiddelbar fin pudsvæg. Jeg helder mest til at fjerne forsatsvæggen og så lade den være pudset, ville der være noget galt i det? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har der været nok isolering bag forsatsvæggen?

Kunne tyde på der har været meget luft mellem isolering og ydervæg så der dannes kondens 🤔

Går ud fra den er blevet sat op for at holde mere på varmen i huset og forbedre huset. 
Umiddelbart har den nok ikke haft den store effekt med 2 cm isolering og masser kondens, så ville nok personligt fjerne den 👍🏻

Man kan bruge en energiberegner til at finde frem til om det nogenlunde overholder u-værdi krav. Det kræver dog man ved hvilken isolering der er brugt i hulmuren 🙂
Hvis der er tapet med mange lag maling uden på pudset kan det være et hestearbejde at få det af hvis man ønsker glatte vægge, så måske var det et quickfix for at undgå det arbejde?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også