Transport af el stiger.

Jeg har fået en mail fra mit el-selskab, hvori de skriver, at “jeg behøver ikke at gøre noget” (prisen stiger i visse tidsrum, og falder i andre).

Jeg ville nok i stedet have skrevet, at “du kan ikke gøre noget! 😇

Nå, men selve begrundelsen for stigning i visse perioder er så flg. “ …og flere af os får elbiler og varmepumper, er det nødvendigt, at vi udnytter elnettet mere optimalt.”.

Wow. Det vil sige, at jeg får dyrere strøm i visse tidsrum, fordi mine naboer skal lade deres el-biler og ham tre huse væk skal kunne tænde sin varme-pumpe (der er fjernvarme i hele området).

Godt med “grønne løsninger”!

Træd ikke på mine ledninger :o)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Målet er at få dem med el-biler og varmepumper (og alle os andre) til at skubbe forbruget - og her er prisen det mest effektive middel. Det vil samtidig betyde en lavere elpris for os alle og mindre sandsynlighed for at vi får decideret mangel på el og derfor lokale afbrydelser.
Nettarif er kun 13% af din strømpris, så de 50% som er selve elprisen er stadig den der koster os mest.
Jeg har i dag fået en mail fra min forsyning om at prisen på transport af strøm stiger. Jeg kunne forstå, hvis prisen på produktion af strøm steg i højbelastningsperioderne. Det er, hvor de fleste laver mad.
Hvis jeg havde en "grøn bil", ville jeg naturligvis lade på et tidspunkt, hvor strømmen er billig.


fase
@ S. Fabrin Jovist stiger den, men fra 1. januar falder den også en god del mellem 24.00 og 06.00 kan vi se.
Jeg synes det er tydeligt at de gerne, som Lummair skriver, vil have forbruget flyttet til nattetimerne. Medmindre altså kWh-priserne stiger modsvarende i perioden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 26-09-2022 23:08:16

@ S. Fabrin Jovist stiger den, men fra 1. januar falder den også en god del mellem 24.00 og 06.00 kan vi se.
Jeg synes det er tydeligt at de gerne, som Lummair skriver, vil have forbruget flyttet til nattetimerne. Medmindre altså kWh-priserne stiger modsvarende i perioden.

 Sjovt nok plejer jeg (og formentlig det meste af Danmarks befolkning) at sove i lige det tidsrum!

Jeg ved godt, at man kan sætte vaske- og opvaskemaskine til at køre (hvis der er indbygget ur), men jeg er ikke meget for at sove mens den slags maskiner kører!
Jeg har haft en opvaskemaskine som brød i brand.
Jeg har været ude for, at en badekåbesnor sad i klemme i lågen, så den lækkede vand.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis