Skift til Led rør

Hej har sån en hf forsyning i mit armatur (se billede)
Så købte jeg sån nogle led rør.
https://www.lyskilderdirekte.dk/philips-ledtube-t8-master-hf-high-output-14w-2100lm-840-kold-hvid-120cm-erstatter-36w-8718696687482

Satte dem i.. og så blinkede det 1 gang og så ikke mere. ?

En elektriker jeg kender sån lidt, sagde at jeg ku gå helt uden om forkoblingen, og få lys på den måde.. men hvordan gør jeg det?

Alt hjælp værdsættes

mvh Jakob



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du klipper alt ud af amaturet , undtagen ledningerne i den ene ende
her sætter du + og - til  
røret skal vende rigtigt , der er vist på det hvilken ende der skal have strøm
Bredkær: Din beskrivelse gælder de fleste LED rør som sættes i armaturer med den gammeldags drosselspole og glimtænder. 
Nu er dette et rør som er beregnet til armaturer med HF spole. så den skal kunne virke direkte i den. Der står heller ikke noget med 230 V i specifikationer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-09-2022 20:37:41

Bredkær: Din beskrivelse gælder de fleste LED rør som sættes i armaturer med den gammeldags drosselspole og glimtænder.
Nu er dette et rør som er beregnet til armaturer med HF spole. så den skal kunne virke direkte i den. Der står heller ikke noget med 230 V i specifikationer. 

 Tak for svar. Så du mener ikke jeg kan frakoble hf spolen og kører ledningerne uden om? Ham elektrikeren jeg snakkede med sagde at nogen gange virker det bare ikke med sån en HF spole  og led rør, men jeg ku ikke vurdere helt om han bare gerne ville sælge mig noget andet. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har ikke nogen erfaring med de rør, læser blot beskrivelsen af dem og oversætter det til almindelig sprog. Måske kommer der andre med erfaring de nærmeste dage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis