Timer lys

Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som jeg har tænkt at tag strøm fra en forgreningdåse i garagen. Jeg vil  føre en kabel fra forgreningsdåsen til en ny forgreningsdåse. Og så koble lampen der i. Men problemet er at jeg vil gerne have en timer på den lampe som skal være udenfor. Og der er jeg  lidt i tvivl hvordan det bedst vil være. Og findes der en timer der kan være i  forgreningdåse som man kan justere uret på
Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ Fabrin Men er det så ikke bare en tur til j+f med bon’en og de(n) defekte pærer?
Kan det så svare sig når tiden indregnes? Det ved jeg af gode grunde ikke.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis nogen kommer her forbi, og leder efter en tilsvarende løsning med timer på udelys. Så bør de vide at der findes moderne løsninger, der er billigere og simplere.

Man kan i stedet købe en smartpære. Fx denne til 27 kr:
https://www.biltema.dk/kontor---teknik/smart-home/led-lys/e27-parer/smart-normal-pare-e27-dim-85-w-2000045659

Så sætter man den til at automatisk tænde og slukke når sol går ned og op. Man kan sætte en periode om natten hvor den er slukket eller lyser med svag styrke, hvis man ønsker det.

Den viste bruger Tuya app, som man gratis downloader. Pæren bruger WiFi.

Det er selvfølgeligt fult lovligt for privatpersoner at skifte en pære, så igen bekymringer med det.
Den pære er jo en "grov billig" løsning. Der findes også lyssensor / luxmålere med indbygget ur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der står heller ikle om den kan tåle at være udendørs.
Din lampe skal være vandtæt, ikke pæren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis