Timer lys

Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som jeg har tænkt at tag strøm fra en forgreningdåse i garagen. Jeg vil  føre en kabel fra forgreningsdåsen til en ny forgreningsdåse. Og så koble lampen der i. Men problemet er at jeg vil gerne have en timer på den lampe som skal være udenfor. Og der er jeg  lidt i tvivl hvordan det bedst vil være. Og findes der en timer der kan være i  forgreningdåse som man kan justere uret på
Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er måske en bedre ide Fabrin. Skal skumringsræle sidde ved siden Af lampen eller kan jeg stikke  den ud af garagen der hvor forgreningdåsen sidder?
Kan du forklare  hvordan jeg skal koble den her skumringræle til timeren
Skumrings relæ skal have fase og nul og så kommer der tændledning tilbage, nemlig den røde ledning.
Denne forbindes til klemme 4 i kontakt uret i stedet for den faseledning som er vist på diagram til uret. 
Indstilling Eksempel: 
Uret stilles til at tænde kl. 1500 og slukker kl. 2200 igen tænde kl. 0600 og slukker kl. 1100
Så har du lys fra det bliver mørkt og til kl. 2200 og igen om morgenen fra kl. 0600 til det bliver lyst. 
Så vil der være en periode om sommeren hvor du ikke har lys om morgenen og måske en kort periode heller ikke om aftenen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen ev elmand. Bare for at være på den sikre side når jeg kobler den røde ledning  fra skumringrælet til nr.4 skal man så bruge den brune ledning som vist  på billedet. Du skriver at den røde ledning skal
forbindes til klemme 4 i kontakt uret i stedet for den faseledning. 
" I stedet for " betyder at den røde skal i 4 og den brune skal ikke ( bruges ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-11-2022 22:18:33

" I stedet for " betyder at den røde skal i 4 og den brune skal ikke ( bruges ) 

 Ja, der er rigtigt. Den brune ledning mellem 2 og 4, og som du har vist på dit billede, skal ikke bruges.


fase
Super tak
Hej så har jeg samlet der helle. Timeren og skumringrælet. Håber det er rigtig. Jeg har nu forsøgt at sætte timeren til i dagslys med tildækket skumringrælet. Men den tænder ikke. Den tænder kun hvis jeg trykker på manuel tasten på timeren og tildækker skumringrælet. Så tænder den og slukker når jeg fjerner kluden fra sensoren. Og den røde lampe lyser også når  jeg trykker på manuel tasten. Hva er det  jeg gør forkert? Synes bare at i brugsanvisning står der at manule tasten er kun hvis man vil tænde lyset når man selv har lyst til. 
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis