Timer lys

Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som jeg har tænkt at tag strøm fra en forgreningdåse i garagen. Jeg vil  føre en kabel fra forgreningsdåsen til en ny forgreningsdåse. Og så koble lampen der i. Men problemet er at jeg vil gerne have en timer på den lampe som skal være udenfor. Og der er jeg  lidt i tvivl hvordan det bedst vil være. Og findes der en timer der kan være i  forgreningdåse som man kan justere uret på
Hej  jeg er ved at montere en udendørs lampe. Som... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes ikke forgrenings dåser med Din skinne.  Du har opskriften fra mig  26/9 12.25 Og den du selv henviser til 25/10 20.35 kan også bruges. Den kan sidde ved siden af din gamle forgrenings dåse og så trækkes der kabler derfra og ud til lamper. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej så fik  jeg en timer hjem idag. Kan nogen fortælle mig præcis hvordan sådan en skal kobles. Kan ikke rigtig tolke den her diagram. Ved at 1-2 er L N. Men hvor skal lampen sættes til henne? 
Forgreningsdåse eller monteringskasse er vist rigeligt tæt på hinanden her er et eksempel på en med din skinne i str 110x110 ​Monteringskasse​​​
Har fået en kasse med til den så den kan.Hænges op
På tegning ses nogle ledninger, et ur og så et kryds. Mon ikke det sidste så er lampen.   
Altså som du skriver men derudover en stump ledning fra Fase i klemme 1 og ned til klemme 4 
Tændledning til lampe er så klemme 5 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Mange tak.
Hvis det er lys der skal følge åbningstiderne i en butik, er det simpelt at indstille timeren. Hvis det er for at få lys, når det bliver mørk, skal timeren justeres cirka hver måned, hvis du ikke vil have mere end en times forskel på sollys og hvornår lampen tændes og slukkes.

Du kan bruge tiderne for borgerligt tusmørke.
https://suninfo.dk/
Skal bruge det kun når det er mørkt i en berwgnet tid. Om aftenen og morgenen.
Forhåbentlig kan du sætte programmer op for hver måned, ellers må du indstille på den cirka hver måned. Der er ikke meget ved at have en lampe, der slukker er halv time før det bliver lyst, eller tænder mens det stadig er lyst.

Jeg har en lampe i køkkenet med en svag pære, der er tændt om natten. Først satte jeg en fast timer på. Da jeg blev træt af at justere på den for at følge dagens længde, ændrede jeg den til at følge solopgang og solnedgang. Det fungerer fint.
Sæt et skumringrelæ på til at tænde lyset om aftenen og slukke når det bliver lyst. Lad så  uret slukke i de tider lyset skal slukkes om natten.

fase
Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis