Vaskemaskine tromle dingler.

Hej.
Jeg har en vaskemaskine Bosch Classixx 5.
Tromlen er løs, kan rykke den ca. 2-3cm op ned ved lågen??
Det store remhjul bag tromlen kan ikke rykkes, så lejerne er tilsyneladende ok.
Hvordan spænder man tromlen fas igen??

MVH:

Jesper Kofoed

Telf: 24290571

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden jeg kommer med dødsdommen over maskinen skal vi lige have et par ting på plads. 
Det du har ved lågen er gummimembran som dækker kant af KAR (som ikke kan dreje rundt )og TROMLE ( som kan dreje rundt) inde i kar. 
Tromlen er den tøjet ligger i direkte og med huller ud til KAR.
Kar og tromle skal kunne hæves flere centimeter op og ned, men tromle kan bør ikke kunne give sig i forhold til kar.
Så er terminologi på plads, så det ikke er der du kløjs i det  
Bagfra har du så remskive som sidder på samme aksel om tromlen. Imellem er der 2 lejer og en tætningsring på akslen.
Hvis ikke remskive giver sig i forhold til kar når du kan løfte op i tromle. så er der noget bag kar som er gået løs. Det betyder fuldstændig adskillelse af maskinen og måske finde noget der er knækket. 
Der er ikke nogen mulighed for at spænde det fast eller se noget inde fra tromlen. 
Så hvis det er tromle som kan give sig inde i karret må det larme urimelig meget når den centrifugerer og maskinen er dødsdømt hvis du ikke selv vil eksperimenter med fuldstændig adskillelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej ev. Det er dette som er galt:
Så hvis det er tromle som kan give sig inde i karret må det larme urimelig meget når den centrifugerer og maskinen er dødsdømt hvis du ikke selv vil eksperimenter med fuldstændig adskillelse.
Det virker jo som om der blot er nogle beslag e.l som skal strammes op, men hvis det kræver en total adskillelse, så er den jo dø. Tak for svaret.

MVH:

Jesper Kofoed

Telf: 24290571

I de ældre maskiner kunne man se 3 undersænkede skrue hoveder inde fra tromlen, så kunne man spænde møtrikker bagfra, men stadig efter fuldstændig adskillelse.
Jeg har lige kigget ind i min (Siemens men magen til bosch) Og der er ikke noget at se. så fuldstændig adskillelse og med risiko for at opdage at det ikke kan laves. 
Min lange forklaring var kun for at sikre at du ikke tager fejl af bevægelse på hele kar plus tromle. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis