Isolere større revner og huller

Hej

Jeg har nogle indvendige ydervægge med meget store gamle sætningsskader og huller. Væggene er af gasbeton uden isolering. Revnerne er fra nogle millimeter til flere centimeter brede. Jeg vil meget gerne udbedre revnerne inden jeg sætter varmvægsplader på væggene.

Jeg har forsøgt at spartle revner og huller med spartelmasse. Jeg har dog lånt et termokamera og kan se, at der stadig er mange store kuldebroer.

Spørgsmålet er nu om jeg skal kradse spartelmassen ud og så forsøge at isolere revnerne? Jeg tænker, om man kan proppe fugestrimmel eller måske PU-skum ind i revnerne? Og hvis man kan, hvad ville I så vælge?

Hilsen Luise😊
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PU skum kunne godt bruges, men det skal dækkes så det ikke får sollys, da det nedbryder skummen.
Men det kan nok være svært at få PU skum ind i revner der er mindre end 5-6 mm brede, du skal have røret på dåsen et godt stykke ind i revnen, hvis den skal fyldes helt i bund.
(du kan godt klemme røret på dåsen lidt flad, så kan du komme i smallere sprækker)

Man kan også få pu skum i 2 komponent, hvor man blander to væsker sammen, måske det ville være nemmere, og kunne måske sprøjtes ind med en stor injektionssprøjte, med har ikke prøvet.   Link til 2-K PU-skum



Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hjælpen😊. Jeg har efterfølgende læst, at PU-skum suger vand til sig. Jeg ved ikke, om det har nogen betydning i forhold til den fugt, der er i væggene. Jeg vil jo nødig have, at det resulterer i skader/skimmel. Det er svært at blive klog på de ting, der står på nettet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også