Trixtank pumpe

Hej.
Vi har en Trixtank hvor det flydende indhold bliver pumpet videre til nogle siv strenge. Jeg lagde mærke til for nogle dage siden da jeg gik forbi tanken at den stod og larmede. Jeg åbnede låget, og kan se at den nærmest spuler, vand ind i tanken, ud af to huller fra den pumpe som (tror jeg) skal pumpe væsken op til sivstrengene. Syntes aldrig jeg har hørt/ set det før. Når den så har spulet i lidt tid, så slukker den, og se er det som om at der render vand ud af den… Nogle ideer?
Har haft ledningen pillet af for nogle uger siden, kan den have vendt pumpen om, eller sådan noget. Så den pumper den forkerte vej 🤷🏼‍♂️
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er en 230 v pumpe, så løber den ikke forkert vej. 
Det er nærmere nogen rør der er samlet dårlig. Så sprøjter der vand ud ret voldsom medens pumpen kører og når den stopper løber en del af det op pumpede vand retur. 
Det er spild af energi så det må du have fikset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
kan ikke lige se hvilken type kobling der sider der , den er enten ikke låst , eller der skal ny pakning i
ev elmand skrev den 25-09-2022 22:54:09

Mon ikke det er en 230 v pumpe, så løber den ikke forkert vej. 
Det er nærmere nogen rør der er samlet dårlig. Så sprøjter der vand ud ret voldsom medens pumpen kører og når den stopper løber en del af det op pumpede vand retur. 
Det er spild af energi så det må du have fikset. 

Hej ev elmand.

Det er da nok det. Spørgsmålet er så bare, hvorfor det pludseligt er gået løs.
Jeg ved bare vi har en anden pumpe som køre på kraft, og den kan man nemlig vende, så tænkte måske det var det. Men det lyder rigtigt det du skriver. Jeg må lige prøve at skylle det rent der nede, og se om jeg kan se hvad der er gået løs, og om jeg selv kan lave det. 
bredker skrev den 26-09-2022 05:27:25

kan ikke lige se hvilken type kobling der sider der , den er enten ikke låst , eller der skal ny pakning i

Hej bredker.

Jeg prøver lige at skylle det rent der nede, så kan jeg måske se hvad der forgår. Måske jeg kan komme til at tage et billede, jeg lige kan smide op her inde.
Det er som om den er hoppet fra hinanden. Jeg har prøvet at skubbe den sammen med en skovl, og det kunne man godt. Men når jeg tændte hoppede den fra igen. Skal der sidde bolte i de to huller på hver side? 
Annonce
Det ligner en Camlock kobling, der er to "vinger" der skal klappes ind for at låse, det ser ud til de mangler..
Camlock koblinger (de findes både i plast og metal)

Vi prøver igen, i morgen --
som je-ns skriver , kan det godt ligne den
husk også lige at splitterne skal i , ellers kan de godt springe op
je_ns skrev den 26-09-2022 15:19:00

Det ligner en Camlock kobling, der er to "vinger" der skal klappes ind for at låse, det ser ud til de mangler..
Camlock koblinger (de findes både i plast og metal)

Ja det kunne meget godt ligne den. Gad vide hvor de to splitter er? Måske rustet over.

Jeg ser om ikke jeg kan købe en ny :) Tak 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis