Pumpe til nedsivningsanlæg?

Vi har sommerhus med et nedsivningsanlæg, men pumpen i brønden er gået i stykker, så vi har “høj vandstand”.

Den skal jeg jo have skiftet, men jeg er helt på bar bund - hvilken pumpe skal man købe - noget som denne eller kan der findes noget billigere til formålet?

https://www.lavprisvvs.dk/grundfos-unilift-kp150-a-1-draenpumpe-med-svoemmeafbryder-5-meter-195088?gclid=EAIaIQobChMIm63go72w-gIVXYODBx2_ZAZ6EAQYASABEgIhafD_BwE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den pumpe er kun beregnet til rent vand , alt efter hvor godt dit anlæg fungere kan den muligvis godt klare det
normalt bruger vi denne type https://www.lavprisvvs.dk/grundfos-unilift-ap35b5006a1-draenpumpe-5-meter-310062
Selv om der er stor prisforskel skal du vælge den dyreste. Det er et træls sted at arbejde, og den billige vil ikke holde en måned før der er smuds der har sat sig. 
Men folk kan have forskellige hobbies, så hvis dine sommerhus ophold skal bruges til at rode med trixtank så vælg den billigste   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-09-2022 23:00:20

Selv om der er stor prisforskel skal du vælge den dyreste. Det er et træls sted at arbejde, og den billige vil ikke holde en måned før der er smuds der har sat sig. 
Men folk kan have forskellige hobbies, så hvis dine sommerhus ophold skal bruges til at rode med trixtank så vælg den billigste   

 det er nu ikke noget problem med at den stoppes til , har set flere steder de er brugt

problemet er at de ikke er beregnet til spildevand , og de stoffer der kan være der i , og så gælder garantien ikke 
det kan altid ses hvis den har været brugt til sort vand
Jeg har sådan en billig pumpe til f.eks. at tømme mit have bassin. Der skal ikke meget smuds til før vingen sidder fast. Så kan man "banke" risten af i bunden og spule omkring vingen så kører den igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis