2 lag finspartel medium?

Jeg er igang med at istandsætte min gang, og skal i den forbindelse fuldspartle væggene, der er beklædt med glasvæv. 
Jeg har tidligere fuldspartlet et værelse i lejligheden, der også var beklædt med glasvæv, denne gang med sandspartel. 
I ren forglemmelse indkøbte jeg denne gang en finspartel (medium) og har givet gangen første omgang med det. 
Først nu går det op for mig, at jeg nok skulle have startet med sandspartel for at give det et tykkere lag til at starte med, som i værelset. Jeg er blevet i tvivl om, om der kunne være nogle problemer i, at lægge to (måske endda flere) lag af finspartel? Skal jeg hellere vaske det ned og starte op igen med sandspartel? Eller kan det fungere? 
På forhånd tak! 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det et fint nok, jeg vil tro den du bruger nu blot synker lidt mere, jeg vil tro det et sandspartel begge 2
Jeg brugte flüggers sandplast LH til spartling af glasvæv i mit hus, bygget op af 2-3 lag. Med dét produkt kan du op til 5mm lagtykkelse uden problemer, men har ikke været relevant i mit tilfælde.

Så lav du det bare med så mange lag du mener er nødvendige, husk dog at slibe og støvsuge imellem lagene, for at tage de værste ujævnheder og give en bedre binding lagene imellem

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også